16.12.09

Εl Greco


Στις 8 Δεκεμβρίου του 2004, συμμετέχοντας τηλεφωνικά στον πλειστηριασμό του οίκου Christies του Λονδίνου ο Δήμος Ηρακλείου απέκτησε αντί του ποσού των 1.157.800 € τον πίνακα «Η Βάπτιση του Χριστού», «έργο του ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου (1541-1614) από το Χάνδακα (σημερινό Ηράκλειο) της Κρήτης» όπως αναφέρεται στον κατάλογο της δημοπρασίας.
Η απόκτηση της «Βάπτισης του Χριστού» ήταν μια σημαντική κίνηση του Δήμου Ηρακλείου και οι δραστηριότητες που παρουσιάστηκε ότι θα πραγματοποιηθούν, οπωσδήποτε θα φέρουν πιο κοντά τους σύγχρονους Κρητικούς με το έργο και τη μορφή του μεγάλου ζωγράφου. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτός που η ιστορία της τέχνης συνήθως αναφέρει ως Ελ Γκρέκο, ποτέ δεν σταμάτησε να υπογράφει ως «Δομίνικος Θεοτοκόπουλος ο Κρης», κάτι που δείχνει την άρρηκτη αγάπη του για το νησί του, το νησί μας.
"από τις ΣΤΙΓΜΕΣ, το Κρητικό περιοδικό" με σύνδεση στο http://stigmes.gr

16 σχόλια:

kastrini είπε...

Ποιος Κρητικος δεν διαλαλει τον τοπο του? ποιος ειναι αυτος που οπου κι αν παει δεν εχει μαζι του αερα και χωμα της Κρητης? ριζωμενα μεσα μας ειναι καλη μου..με ριζες βαθιες..που εχουν αγκαλιασει την ψυχη μας και εχουν γινει ενα μαζι της..

Οσο για το εργο, ειναι πραγματικα υπεροχο.Θελουν να κανουν μια εκθεση μονιμα λενε..για να δουμε..

Την καλησπερα μου απο το νησι μας..

gsatelite είπε...

Ο,τι και να γραψω για τον Αθανατο αυτον Κρητικο θα ειναι λιγο.
Σεβας!
Καλο βραδυ!

Savvina είπε...

Μου άρεσε πολύ η ταινία με την ζωή του.
Ένα μεγάλο μπράβο στο Δήμο Ηρακλείου γι'αυτή του την κίνηση.
Είναι ένα αριστούργημα από έναν Κρητικό και θα ήταν κρίμα να μην υπήρχε στον τόπο που γεννήθηκε και που τίμησε με την υπογραφή του σε κάθε του έργο.
Μπράβο και σε σένα αγγελάκι που σαν γνήσια Κρητικιά μας βάζεις τέτοια θέματα.
Να είσαι καλά φιλενάδα.
Καλό σου ξημέρωμα.
Πολλά φιλιά.

Lilith είπε...

Ωραίος ο Δήμος Ηρακλείου!
Μια ερωτησούλα μόνο...
Πού θα τον βάλουμε τον πίνακα;;;
Με αξία 1.157.800 € ελπίζω να μην τον βάλουν σε κανένα θησαυροφυλάκιο ασφαλείας και να μας βάλουν κανένα αντίγραφο να βλέπουμε! :)))

Καλημέρα Αγγελάκι μου!

AERIKO είπε...

Tόσο στη γέννηση όσο και στο θάνατο, είμαστε μόνοι.
Δεν έχει σημασία πόσα όντα υπάρχουν γύρω μας αυτές τις στιγμές. Στην πραγματικότητα είμαστε μόνοι. Και το πιο πιθανό είναι ότι είμαστε μόνοι
σε όλη τη ζωή μας. Όχι γιατί δεν μπορούμε να μοιραστούμε τις ώρες μας με κάποιον,
αλλά γιατί, κατά βάθος,
κανένας δεν μπορεί να μπει στην ψυχή μας, που κι αυτή είναι από τη φύση της μοναχική.

Delia Steinberg Guzmάn

O Θεοτοκόπουλος καταδυόταν στα βαθύτερα υπαρξιακά σκοτάδια πρίν γεμίσει την παλέτα του με φως.
Αν δεν έχεις διαβάσει το βιβλίο της Μαρω Βαμβουνακη
Λουλουδι της Καννέλας σου συνιστώ ανεπιφύλακτα να το διαβάσεις. Υπέροχη εγγραφή.!!

Καλημέρα με Χαμόγελο. Φιλί.!:)

ΦΟΥΛΗ είπε...

Καλημέρα Αγγελάκι μου ,έχουμε και εμείς εδώ έργο του μεγάλου ζωγράφου νομίζω η κοίμηση της Θεοτόκου(δεν είμαι σίγουρη) αυτά τα ξέρει η ζουζου...
Καλημέρα με φιλιά...

D.Angel είπε...

Καστρινή μου καλημέρα!
Μακάρι να γίνει η έκθεση στον τόπο που γεννήθηκε και μεγάλωσε!Θα ναι πολύ σημαντικό για τον τόπο!
Φιλιά πολλά καλή μου

Σύντεκνε, έχεις δει την ταινία;
Την έχω δει 3 φορές λέμε!Μέγας!
Φιλιά πολλά

Σαββινάκι χαίρομαι που σ άρεσε!
οτι και να πούμε για τον Δομίνικο θα ναι λίγο!Η ταινία υπέροχη έτσι;
Φιλιά πολλά κοριτσάκι!
Να σαι καλά

Λιλιθάκι μου δεν έχω ιδέα!
Ομως γενικά η Κρήτη είναι κράτος από μόνη της!Εχει καλύτερη οργάνωση από την υπόλοιπη Ελλαδα!
Λογικά το χουν σκεφτεί!Φιλιά πολλά γλυκιά μου!

Αερικό μου καλώς σε
Δεν το χω διαβάσει το βιβλίο αυτό!
Θα κοιτάξω να το βρω όμως!οσο για τον Θεοτοκόπουλο, έτσι είναι!
Ποιός ξέρει αν ήταν θείο δώρο ή κατάρα για τον ίδιο!!!
Φιλιά πολλά και σ ευχαριστώ για το υπέροχο σχόλιο!

Φούλη μου ναι;Δεν είχα ιδέα!
Να χεις μια όμορφη μέρα φιλενάς!
Φιλιά πολλάαααα

Αστρο - Συμμορίτες είπε...

Δεν υπάρχει αυτός ο ζωγράφος!
Η τέχνη του ανήκει σε άλλα επίπεδα, στο επίπεδο της ΙΕΡΗΣ τέχνης.
Α ρε Κρήτη! Ξέρεις να υπάρχεις μεγαλοπρεπώς. Δεν γνωρίζαμε αυτή την πληροφορία.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ!

katerina είπε...

Καλημέρα Αγγελική μου.
Είχα την τύχη πρόσφατα και ταξίδεψα στην Ισπανία.Το Τολέδο που ήτανε η 2η πατρίδα του Δομήνικου είναι υπέροχο και θυμίζει αρκετά Κρήτη..Το δέος που νιώθεις όταν αντικρύζεις αυτήν την αρχαία πόλη, η οποία έχει μείνει αναλλοίωτη στον χρόνο (απαγορεύεται να κουνήσεις έστω ένα λιθαράκι!), είναι απαράμιλλο.
Φυσικά ξαναείδα την ταινία του υπέροχου Κρητικού Σταύρου Σμαραγδή και τώρα πέφτω πάνω στη ωραία σου ανάρτηση.
Φιλιά!

ΞΗΜΕΡΑΚΗΣ ΦΑΝΗΣ είπε...

Απ΄τους μεγάλους του νησιού,
μεγάλος καλλιτέχνης
ανήσυχος, ταξιδευτής
και εραστής της τέχνης.

D.Angel είπε...

Astro χαίρομαι που την μάθατε από μένα!Θα συμφωνήσω με όσα λέτε για τον Θεοτοκόπουλο!Υπέροχος!
Φιλιά πολλά

Κατερινιώ μου
μάλλον τίποτα δεν είναι τυχαίο ε;
Χαίρομαι που πέρασες!Φιλιά πολλά
και καλές γιορτές αν δεν τα πούμε!

Φάνη μου
και πώς να μην είναι, ε;;;
Καλό σου απόγευμα!Φιλιά πολλά

zoyzoy είπε...

Έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε ένα υπέροχο έργο του "Την Κοίμηση της Θεοτόκου" στον ομώνυμο ναό ένα έργο που πραγματικά απολαμβάνουν οι επισκέπτες του νησιού!!

Καλό σου βράδυ με φιλιά θαλασσινά!!

gsatelite είπε...

Φυσικα και εχω δει την ταινια,οχι μια αλλα τεσσερις ή πεντε φορες...(μην ρωτας πως και ποτε,επαγγελματικη διαστροφη)αλλα και αλλες δεκα να την εβλεπα,παλι θα την φχαριστιομουνα ωσαν την πρωτη...
..Η σκηνη με τα αδελφια που πινουν ρακη.Η σκηνη με τον Μεγαλο Μουστακα"τοτε γινε ο Ελ Γκρεκο"..η λυρα του Ψαραντωνη...ασε θα με παρουν τα ζουμια...

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

Αν δεις τον πινακα του Θεοτοκόπουλου, που υπάρχει στο Λαογραφικό Μουσειο Ηρακλειου, θα πάθεις Αγγελα!!
Κι οταν περνω έξω απο την Αγία Αικατερίνη Σιναιτών, που μαθήτευσε, κάτι παθαινω...
Τα τελευταία χρόνια, έχει κάνει ο Δήμος μια πύλη των τειχών, πύλη Δ.Θ με όλα τα σχετικά απο την ταινια, κι ειναι πολυ ομορφη

Η ταινία προσωπικά δεν μου αρεσε, εχω διαβάσει αρκετές βιογραφίες του και νομίζω πως δεν επιασε το πνευμα του Κρητικού, μου έφερνε προς το Χολυγουντιανό στυλ αν εξαιρέσεις την παρουσία του συγχωρεμένου του Μουστάκα

Αστρο - Συμμορίτες είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ.

Πέρνα από το μπλογκ να δείς το τραγουδάκι σου στο πάρτυ μας.!

D.Angel είπε...

Zoyzoy μου πραγματικά μεγάλη τιμή!
Ζηλεύωωωω....Πολύ θα θελα να τον δω από κοντά!Φιλιά πολλά και καλό απόγευμα!

Σύντεκνε τη διαστροφή την καταλαβαίνω!Κρητικός είσαι!:P
Το επαγγελματική;;;
Θυμάσαι τον χορό;Συγκλονιστικός έτσι;
Ασε, μην σκαλίζω πληγές!
Φιλιά πολλά

Ρίκη μου θα το έχω στα υπ όψιν!
Την επόμενη φορά με βλέπω να ρχομαι Ηράκλειο!Σ ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση!Είναι κάτι που δεν γνώριζα!Για την ταινία έχεις δίκιο πως δεν ήταν τόσο στο πνεύμα του κρητικού,όμως φαντάζομαι πως έγινε εσκεμένα μιας και την παρακολούθησε πολύς κόσμος και στο εξωτερικό! Είχε όμως στοιχεία της κρητικής παράδοσης! Καθώς επίσης την θεωρώ ύμνο στην κρητική λεβεντιά!Φιλιά πολλά και καλό απόγευμα γλυκιά μου!

Αστρο μου καλώς σας!
Πέρασα πριν να ρθω εδώ!
Αφησα και σχόλιο!Σας ευχαριστώ
πολύ όλους!Υπέροχη κίνηση!
Φιλιά πολλά