11.12.09

Φαλκονέρα

Στις 8 Δεκεμβρίου του 1966 τα Xανιά και ευρύτερα το πανελλήνιο συγκλονίζονται. Tο ναυάγιο του πλοίου “Hράκλειον” στην “καταραμένη” Φαλκονέρα βυθίζει στο πένθος δεκάδες οικογένειες. Tρία χρόνια μετά, στις 8 Δεκεμβρίου 1969, η συντριβή, στην Kερατέα, του αεροσκάφους που εκτελούσε το δρομολόγιο Xανιά - Aθήνα, συγκλονίζει και πάλι την τοπική κοινωνία, η οποία δεν είχε ακόμη συνέλθει από την πρώτη τραγωδία.

Σαράντα τρία χρόνια μετά το ναυάγιο του πλοίου “Ηράκλειον”,που στοίχισε τη ζωή σε 240 άτομα -σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία,
αφού ανεπίσημα είχε λεχθεί ότι οι νεκροί ήταν πολύ περισσότεροι, επειδή, όπως είχε υποστηριχθεί, υπήρχαν αρκετοί λαθρεπιβάτες στο γκαράζ του πλοίου- και τριάντα έξι χρόνια από τη συντριβή του αεροσκάφους που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο των 85 επιβατών και του πενταμελούς πληρώματος, οι μνήμες ζωντανεύουν και πάλι σήμερα, στο μνημείο του ναυαγίου, στην πλατεία Τάλω.
πηγή:Χανιώτικα νέα
http://www.haniotika-nea.gr/index.php?art_id=12516

Στις 02.06 το πρωί της 8ης Δεκεμβρίου 1966, ημέρα Πέμπτη, ο συγκλονιστικός συνδυασμός του μορσικού αλφαβήτου: τρεις τελείες – τρεις παύλες – τρεις τελείες, δηλαδή SOS, διέγειρε τις ραδιοτηλεγραφικές συχνότητες της Μεσογείου: «SOS, από Ηράκλειον, στίγμα μας 36° 52′ B., 24° 08 A., Βυθιζόμεθα».
Δύο φορές επαναλήφθηκε το σήμα κινδύνου που έφτασε στον παράκτιο σταθμό της Βάρης και ακολούθησε ….σιγή. Το «Ηράκλειον» βάζει «πλώρη» για τον βυθό, σε βάθος το οποίο υπολογίζεται στα 585 με 800 μέτρα. Το πλοίο βυθίστηκε πρώτα με την πλώρη (κατά μαρτυρία ναυαγού).Δεκάδες άνθρωποι βρέθηκαν στη θάλασσα παλεύοντας για να κρατηθούν στη ζωή. Πολύ περισσότεροι εγκλωβίστηκαν μέσα στις καμπίνες και πέθαναν αβοήθητοι.
Από τους 73 ναυτικούς (πλήρωμα) του πλοίου και τους 191 επιβάτες σώθηκαν μόνο 46, (16 από το πλήρωμα και 30 επιβάτες), εκείνη την νύχτα σε 10 μόλις λεπτά χάθηκαν 217 ψυχές. Πλοίαρχος του μοιραίου αυτού πλοίου ήταν ο Εμμανουήλ Βερνίκος, ο οποίος αν και ηταν ο πρώτος που έπεσε στην θάλασσα φέροντας σωσίβιο, όπως είπαν οι διασωθέντες αξιωματικοί, ποτέ δεν βρέθηκε ο ίδιος ή το πτώμα του.Περισσότερα θα διαβάσετε εδώ



Μπορεί να άργησα να βάλω το συγκεκριμένο post αλλά δεν το ξέχασα! Αυτά τα ολίγα για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν
οι νεότεροι!

14 σχόλια:

ΦΟΥΛΗ είπε...

Συγκλονιστικό!!! μη μου πεις ότι το τραγούδι αναφέρεται στο γεγονός;
Καλησπέρα Αγγελάκι μου...

ΚΑΛΥΨΩ είπε...

το γεγονος αυτο μου το εχει διηγηθει η μητερα μου..καταγετε απο την κρητη..
μου ειχε πει,και δεν ξερω αν ισχυει
πως σε αυτο το ναυαγιο ειχε σωθει ενα μωρο που η μητερα του το εβαλε μεσα σε ενα καλαθι..η μητερα και ο πατερας δεν επεζησαν..

να σαι καλα Αγγελακι
να μην ξεχναμε..ετσι πρεπει..!

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

Μα πόσο Κρητικιά εισαι βρε Αγγέλα;;;
Μου κάνει τρομερη εντύπωση.....

Οντως, ειναι μια απο τις πιο μαύρες σελίδες του τόπου μας!
Ειχα την τυχη να γνωρίσω απο κοντά, και το θεωρώ σαν μια απ τις σημαντικότερες γνωριμίες της ζωης μου, τον τότε Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου ΕΙρηναίο ο οποίος μετά το τραγικό τούτο συμβάν, έβαλε και τις βάσεις της Κρητικής ναυσιπλοίαας
Μιλαμε για ενα άνθρωπο, που αποπνέει κυριολεκτικά άγια αύρα Αγγελα μου!

kastrini είπε...

Εισαι δικια μας κι εσυ?
Λοιπον, οπως ειπε και η Ρικη, ειναι μια απο τις μαυρες σελιδες της ιστοριας μας...
Και που ποτε, εμεις οι Κρητικοι δεν ξεχναμε..

Μια γλυκια καλημερα...

kakos lykos είπε...

Τα μόνα που γνώριζα γι αυτήν την παλιά υπόθεση, ήταν ότι στην Φαλκονένα είχε γίνει ένα τραγικό ναυάγιο με πολλά θύματα.
Δεν γνώριζα λεπτομέρειες.
Άλλη μία φορά η ασυνειδησία των υπεύθυνων και τα κακοσυντηρημένα σαπιοκάραβα έπαιξαν με τις ζωές των ανθρώπων και με την άγρια θάλασσα.
Πόσα και πόσα καράβια ακόμα και σήμερα δεν είναι γέρικα και κακοσυντηρημένα, νομίζουν ότι με ένα απλό βάψιμο και κάποιες φορές ολέθριο για την σωτηρία των ανθρώπων(όπως του Εξπρές Σαμίνα στο πρόσφατο παρελθόν, που είχαν βάψει μέχρι και τα παξιμάδια και δεν μπορούσαν να ελευθερώσουν τις σωσίβιες λέμβους)γίνεται ένα καράβι καινούργιο και αξιόπλοο;
Πόσα καράβια φεύγουν υπερφορτωμένα σε εποχή αιχμής, που δεν βρίσκουν οι άνθρωποι θέση ούτε στο σαλόνι να καθίσουν και ταξιδεύουν στρώνοντας σεντόνια κάτω από τις σκάλες και στους διαδρόμους.
Πόσες φορές έχω ταξιδέψει για Κρήτη(Ηράκλειο) και στις ράμπες του γκαράζ υπάρχουν και εκεί παρκαρισμένα αυτοκίνητα γιατί δεν χωρούσαν στον κανονικό χώρο. Στριμώχνουν τα πάντα όπου βρουν, ρισκάρουν με τις ζωές και παίζουν στο βωμό του κέρδους.
Οι τραγωδίες δεν τους βάζουν μυαλό, σοκάρονται για λίγες μέρες μόνο όταν συμβούν και κάνουν πάλι τα ίδια.

Καλημέρα Dreamer Angel, μακάρι να βάλουν μυαλό οι υπεύθυνοι και κάποια στιγμή να σταματήσουμε να μετράμε θύματα στη θάλασσα.
Καλό Σαββατοκύριακο.

D.Angel είπε...

Φούλη μου καλησπέρα!
Οχι το τραγούδι δεν αναφέρεται στο συγκεκριμένο γεγονός αλλά πιστεύω πως κολλάει πολύ κι έτσι το συνδύασα!
Φιλιά πολλά και καλό Σ/Κ

Καλυψώ μου καλώς σε!
Δεν τη γνωρίζω την ιστορία, αλλά μπορεί και να ισχύει!
Φιλιά πολλά και καλό Σ/Κ γλυκιά μου

Ρίκη μου μετριέται;
Η είσαι ή δεν είσαι!
Είναι ένα περίεργο και δυνατό συναίσθημα!Οσο για τον μητροπολίτη Ειρηναίο το χω στο νου μου!Κάποια στιγμή θα ετοιμάσω σχετικό post
Φιλιά πολλά και καλό Σ/Κ

Καστρινή μου
τί να σου πω;Μάλλον είμαι!
Φιλιά πολλά γλυκιά μου!
Καλό Σ/Κ και σ εσένα!

Λυκάκι μου
κανείς δεν γνωρίζει!Φήμες λένε ότι
υπάρχει περίπτωση να βυθίστηκε και σκόπιμα!Κανείς δεν ξέρει!
Φιλιά πολλά κι από μένα καλή μου!
Να χεις ένα όμορφο απόγευμα

zoyzoy είπε...

Το'χα ακουστά χωρίς να γνωρίζω λεπτομέρειες μα και το επόμενο αεροπορικό την ίδια ημερομηνία τραγική σύμπτωση για την Κρήτη!!
Η χώρα μας έχει να θυμάται αρκετά ναυάγια εις ένδειξη της ανευθυνότητας των υπευθύνων δυστυχώς!!

Καλό ΣΒΚ να'χεις με φιλιά βροχερά θαλασσινά!!

roadartist είπε...

Πάρα πολύ όμορφο..Τρελαίνομαι με τα ταξίδια στον χρόνο..
Έχεις σκεφτεί να βάλεις ετικέτες στα ποστς σου..? Με ταξίδια, ιστορία κλπ? :) ΦΙΛΙ :)

ΞΗΜΕΡΑΚΗΣ ΦΑΝΗΣ είπε...

Μια καληπσέρα πέρασα
για να σας πω και μόνο
και έπεσα σ΄ανάρτηση
στση Κρήτης μας τον πόνο.

Είναι πολύ σημαντικό
και είναι προς τιμήν σου
καθε στιγμή κάθε λεπτό
η Κρήτη στη ψυχή σου.

D.Angel είπε...

Δυστυχώς έτσι είναι Ζουζού μου!
Πολλά φιλιά κι από μένα!
Καλό απόγευμα

roadartist μου
χαίρομαι που σ άρεσε!Το έχω σκεφτεί αυτό που μου λες -με τις ετικέτες στα ποστ- αλλά θέλει πολύ δουλειά για να τα φτιάξω!Μετράω πάνω από 300 αναρτήσεις και θα μου πάρει πολύ χρόνο!Αν παρ όλα αυτά σας εξυπηρετεί θα το κοιτάξω κάποια στιγμή!
Φιλιά πολλά

Φάνη μου είδες;
Πάλι πρώτο θέμα η Κρήτη μας!
Χαίρομαι που σ άρεσε!
Γύρισες; Τελείωσε το ράβδισμα;
Φιλιά πολλά

Anastasia είπε...

και καλα κανεις,γιατι με αυτες της αναρτησεις μαθαινουμε και καποια που δεν ξερουμε.αυτο με το πλοιο στα χανια δεν το γνωριζα.απο σενα το εμαθα.ποσσες ανθρωπινες ζωες χανονται.καλη συνεχεια d.angel

ΞΗΜΕΡΑΚΗΣ ΦΑΝΗΣ είπε...

Το ράβδισμα δεν τέλειωσε
πρέπει να ξαναπάω
και κάθε μέρα τον καιρό
θα πρέπει να κοιτάω

έβρεχε καθημερινά
στα μέρη τα δικά μας
κι ένα μπουκάλι τσικουδιά
καθημερνά κοντά μας.

η ψυχασθενής είπε...

πολυ κατατοπιστικα ολα οσα γραφεις.δεν τα γνωριζα.αμαν αυτα τα ναυαγια..θλιψη και πικρα τοσες ζωες χαμενες.

D.Angel είπε...

Αναστασία μου σ ευχαριστώ πολύ!
Καλή εβδομάδα και σ εσένα γλυκιά μου

Φάνη μου κοίτα τον καιρό
και μην παραπονιέσαι
μ ένα μπουκάλι τσικουδιά
και με μεζέ ξεχνιέσαι!
Φιλιά πολλά σύντεκνεεεεε

Ψυχασθενή μου καλώς σε!
Τραγικές ιστορίες!
Τι να πεις!
Φιλιά πολλά και
καλή εβδομάδα γλυκιά μου