15.10.09

Ανάθεμα τον...

Είναι μάταιο ν’ αντιστεκόμαστε στα σημάδια του παρελθόντος. Υπάρχει, θαρρώ, μια ακτινοβολία, μια μαγική ακτινοβολία που ξεχύνεται από τα αρχαία χώματα που αγωνίστηκαν και υπέφεραν πολύ. Σαν να έχει μείνει κάτι μετά την εξαφάνιση λαών που αγωνίστηκαν, έκλαψαν και αγάπησαν πάνω σε ένα κομμάτι γης. Αυτή η ακτινοβολία από τα περασμένα χρόνια είναι εξαιρετικά έντονη στην Κρήτη. Διαπερνάει τον άνθρωπο από την πρώτη στιγμή που πατάει το πόδι του στο κρητικό χώμα... Έπειτα, μια άλλη συγκίνηση, πιο συγκεκριμένη, τον συνεπαίρνει, όταν σκέφτεται το σφοδρό αγώνα πάνω σε τούτη τη γη ανάμεσα στον άνθρωπο που μάχεται για την ελευθερία του και τον δυνάστη του που προσπαθεί με λύσσα να τον συντρίψει.

Οι Κρητικοί έχουν τόσο πολύ εξοικειωθεί με το θάνατο που δεν τον φοβούνται πια.Υπέφεραν τόσο πολύ επί αιώνες, διαπίστωσαν τόσες φορές ότι ο ίδιος ο θάνατος δεν μπορεί να τους καταβάλει ώστε κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο θάνατος είναι απαραίτητος για το θρίαμβο του ιδανικού τους, ότι στην κορυφή της απελπισίας αρχίζει η σωτηρία. Ναι, είναι σκληρή η πραγματικότητα.

Οι Κρητικοί όμως, σκληραγωγημένοι από τον αγώνα, άπληστοι για ζωή, την πίνουν σαν ένα ποτήρι κρύο νερό.

«Ε παππού, πώς σου φάνηκε η ζωή;»,
ρώτησα μια μέρα έναν εκατοχρονίτη γέρο Κρητικό, γεμάτο παλιές πληγές, τυφλό. Καθόταν στον ήλιο και λιαζόταν, στο κατώφλι της καλύβας του. Ήταν περήφανος στ’ αυτιά, όπως λέμε στην Κρήτη. Δεν άκουγε καλά. Τον ξαναρώτησα:
«Πώς σου φάνηκε τα εκατό τούτα χρόνια η ζωή, παππού;»
«Σαν ένα ποτήρι κρύο νερό, παιδί μου», μου αποκρίθηκε.
«Και διψάς ακόμα, παππού;»
Σήκωσε το χέρι, σα να καταριόταν:
«Ανάθεμά τον που ξεδίψασε!», φώναξε.

Να ποιοι είναι οι Κρητικοί, πώς να μην τους κάνω σύμβολο;

Ν.Καζαντζάκης -
Συνομιλίες στη Γαλλική ραδιοφωνία με τον Pierre Sipriot, 1957
πηγή.Διεθνής Εταιρεία Φίλων Νίκου Καζαντζάκη
http://www.amis-kazantzaki.gr/




Κύριε Φάνη, σου χα τάξει ένα τραγούδι! Δεν το ξέχασα!
Ηντα θωρείτε ετσά μωρέ;
Τρεχάτε να φέρετε μια τσικουδιά!
(Μεταξύ μας τώρα... φέρτε δυο- τρεις να χουμε...)


20 σχόλια:

D.Angel είπε...

Κάποια μνμ τα σούταρα από προηγούμενες αναρτήσεις για να μη μου χαλάνε την όλη εικόνα του blog.

Ζητώ συγνώμη απ όλους σας για όλο αυτό το τσίρκο που είδατε και ενημερώνω πως τα διαγραμμένα
(και όχι μόνο) σχόλια είναι αποθηκευμένα στο mailbox μου.

Ελπίζω να μην χρειαστούν ποτέ!

Επίσης εκεί βρίσκονται και κάποια σχόλια που άφηνα σε άλλο blog αλλά δεν δημοσιεύτηκαν ποτέ!
Γιατί άραγε;;;

Καλό σας βράδυ

Λευκή είπε...

Καλά τώρα το πας φιρί φιρί να σε βρίσω. Πας καλά μαρί? Πας καλά ή χάνεις λάδια? Χαλιέσαι, στεναχωριέσαι και συγχίζεσαι για έναν ΜΑΛΑΚΑ? Δεν ξέρω τι έχει γίνει, ξέρω όμως εσένα όσο γίνεται υπό αυτό το καθεστώς, γι'αυτό σου λέω ξεκόλα. Ο κάθε μαλάκας Αγγέλα μου, έχει μια γαμω-σύνδεση κι έναν υπολογιστή και αυτόματα γίνεται "κάποιος". Δεν παύει όμως να είναι μαλάκας κι αυτό θα φανεί κάποια στιγμή.
Τι σε νοιάζουν αυτοί? Πού μπορεί να σε αγγίξει κάποιος τέτοιος? Ξέρεις πως πέρασα κι εγώ πολλά και διάφορα με μερικούς μαλάκες που κυκλοφορούν εδώ τριγύρω, αλλά, σε τελική... κέρδισε κανείς κάτι?
Άσε τα μαχαίρια για διακοσμητικά στοιχεία και για να σου θυμίζουν εσένα κάτι παππούδες σαν κι αυτόν που διάβασα και κάνε κάτι πολύ απλό. Πάτα το κόκκινο Χ στη σελίδα του ΜΑΛΑΚΑ.
Κοίτα να είσαι καλά εσύ και η οικογένειά σου.Μόνο αυτό.
Τα φιλιά μου :))

monahikoslikos είπε...

διψασμένος κι εγώ... περισεύει καμια για όλες τις έχεις για το Φάνη?
Καλημέρα Αγγελική.

Cosmos είπε...

Σχετικά με τα σχόλια που λες, δεν έχω εικόνα. Σχετικά με την ανάρτησή σου όμως, να συμφωνήσω στα όσα εκεί λέγονται και μάλιστα με το παραπάνω!
Η Κρήτη είχε, έχει, και μάλλον θα έχει ή τουλάχιστον έτσι εύχομαι, μια δική της "μαγεία", κάτι τελείως δικό της και δυστυχώς, μόνο όσοι το νιώθουν αυτό μπορούν να με καταλάβουν.

Να 'σαι καλά!

ELENI είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΝΗΣΙ ΣΟΥ....ΚΑΛΟ Σ/Κ.

D.Angel είπε...

Λευκήηηηηηηηηηη
έχω προσέξει πως η παραμονή σου στο νησί σ έχει κάνει επιθετική τελευταία!Χα χα χα χα
Μη μασας, πλάκα κάνω!Βρίσε όσο θες!
Ελεύθερα!Εδώ δεν διαγράφουμε μνμ για να το παίζουμε μετά "Τάξη και ηθική"
Ρε γμτ σου, μου λείπεις κι εσύ κι ο παλιομεταλλαγμένος λέμεεεε...
Για όλα τα άλλα, θα πω μόνο
Πως έχεις δίκιο! Και πολύ ασχολήθηκα!Ο μαλάκας παραμενει μαλάκας!Ετσιιιι
Φιλιά πολλά κοριτσάκι
Και που σαι;;Φτιάξε μαρή καμία σπανακόπιτα!

Λύκε μου όσες θες βρε!
Χα χα χα
Λύκος είσαι εσύ ή ζηλιαρόγατος;;;
Πολλά φιλιά
Καλημέραααααααα

Cosmos
καλώς σε....Καλύτερα που δεν έχεις εικόνα!Ασε σου λέω...γλύτωσες την παρακμή!Χα χα χα
Είχα πολλά έντομα εδώ μέσα αλλά ψέκασα, για να φύγει ο δάκος και η μουχρίτσα και όλα καλά τώρα!

Θα σταθώ εδώ:
"Μόνο όσοι το νιώθουν αυτό μπορούν να με καταλάβουν"
Cosmo μου το ένιωσα από την πρώτη στιγμή που πάτησα το πόδι μου στο νησί!Δεν το είπα σε κανέναν για να μη με περάσουν για τρελή! Ομως με όσους μίλησα μου είπαν το ίδιο πράγμα.... Το ίδιο ακριβώς!
Δεν είναι τυχαίο!Δεν νομίζεις;
Φιλιά πολλά

D.Angel είπε...

Ελένη μου καλημέρα και σ εσένα!
Φιλιά πολλά γλυκιά μου

D.Angel είπε...

ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ
ΛΙΓΟΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΦΙΛΙΑΣ ΕΔΩ:

http://dark-angel-tattoo.blogspot.com/search/label/Friends

monahikoslikos είπε...

ζηλιαρόλυκος...

Savvina είπε...

Πιάσε μία (μόνο μία) τσικουδιά και για μένα ορε κοπέλι (το είπα σωστά? μην γελάσεις, στην εκπαίδευση είμαι ακόμη)...
Άντε να ρίξουμε και ένα χορό κρητικό βαρύ και ασήκωτο, για να ξεχαστούν όλα....
Ξέχνα όσους σε πικράναν μέχρι σήμερα και από αύριο ξεκινάει μια καινούργια μέρα...
Ναι????????
Καλή σου μέρα φιλενάδα.
Πολλά φιλιά.

ΦΟΥΛΗ είπε...

Και εγώ εχω να δηλώσω διψασμένη για ζωή, και για Κρήτη??? και ο καιρός περνάει και κοντεύουν οι μέρες.....
δεν θέλω να το σκέπτομαι..

gsatelite είπε...

ο Καζατζακης τα ειπε ολα,το μονο που μενει απο εμας να τα κανουμε κτημα μας.
Το τραγουδακι ειναι ολα τα λεφτα,εβιβα!!
(...να με παρει και να με σηκωσει,μια φορα να ακουσω λυρα και να μην βουρκωσω,διαλε τσ'απολιμαρες του..)
Kαλο Σ/Κ σε ολους!

D.Angel είπε...

Λύκε είσαι θεότρελος λέμε!
Χα χα χα χα Φιλιά πολλά!

Φιλενάδα εμένα θα με λες κοπελιά!Κοπέλια είναι οι άντρες!
Εκτός αν θες να με δεις με μουστάκι και στιβάνια!Χα χα χα χα
Ναι;;;Χα χα χα χα
Ξεχασμένους τους έχω κοριτσάκι!
Καλή σου μερα και φιλιά πολλά

Φούλη μου
απόλαυσε τες!
Ζηλεύωωωωωωω λέμε
Φιλιά πολλά φιλενάδα

Οφου μένανε το κοπελάκι!
Ετσα ναι μπρε οι σύντεκνοι,
γι αυτό τους αγαπάω!
Δεν ντρέποντ εδά να το πουν
Το κλαίω μα και γελάω!

Ετσι βρε, με ψυχή!
Φιλιά πολλά σύντεκνε!
Μου φτιαξες τη μέρα!

Ευρύνοος είπε...

Ρε συ Αγγελική θα μας τρελάνεις λέμε..
με έπιασε το Κρητικό μου τώρα!!!

άντε να πάμε του χρόνου το καλοκαίρι όλοι παρέα στο νησί.. να το κάψουμε!!!

άντε κι εχω κάτι χρόνια κι εγώ να πάω..

όσο για τα υπόλοιπα, ρίξτα στο γυαλό..
τέλος..

D.Angel είπε...

Εγώ θα σε τρελάνω ωρέ;;;;
Αφού το χεις λέμε!
Χα χα χα
Σιγά να μην περιμένω το καλοκαίρι!
Στάκα και θα δεις!
Χα χα χα χα
Σκέφτομαι να πεταχτώ για ένα καφεδάκι!
Ελάτε εσείς το καλοκαίρι και μη φοβού.... Χα χα χα χα
Φιλιά ρεεεεε τρελέ!

υ.γ Σιγά μην τρέχω στους γυαλούς ρε συ...
Τα σκουπίδια τι τα χουμε;;;

ΣΤΕΛΙΟΣ είπε...

Καλημέρα
είδες; Ο Καζατζάκης τα είπε όλα για την Κρήτη. Μας έβγαλε από τον κόπο που λένε..
Θα μπορούσαμε όμως να τάχαμε πει και εμείς, γιατί είναι γραμμένα στην καρδιά μας.
Έτσι γεννηθήκαμε!

ΞΗΜΕΡΑΚΗΣ ΦΑΝΗΣ είπε...

Πραγματικά το πέτυχες
Angel το τραγούδι
και μου πεψες πραγματικό
του τόπου μoυ λουλούδι,

Η Κρήτη μας κατέχεις το
πως είναι τ΄όνειρο μου
και πρώτο πρώτο ακούγεται
το ξέρεις; το χωριό μου.

Γέργερη ,Νίβρυτο, Ζαρό ......

Πιστεύω ότι σύντομα,
παρέα με το Λύκο
θα τηνε πιούμε τη ρακή
στου μαγαζιού το κήπο.

Osiris! είπε...

Από όλα τα καλά, κρατάω αυτό:

"Ανάθεμά τον που ξεδίψασε!"

ΝΑΙ, στην ζωή και πάλι ναι!

Όσο για το clip, ταξίδεψα εκτός από το τραγούδι και με τα όσα δείχνει.
Υπέροχα μέρη!

Έφερα και λίγη τσικουδιά...
:)))

Fair Winds Angel

D.Angel είπε...

Στέλιο μου έτσι είναι!
Ετσι γεννηθήκαμε!
Φιλιά πολλά σύντεκνε

Φάνη μου
σ ευχαριστώ πολύ!
Να σαι καλά!
Οσο για την ρακή!
Οποτε θέλετε!
Φιλιά πολλά

Kαλώς τον πειρατή!
Χαίρομαι που σ άρεσε
το τραγούδι και οι εικόνες!

Τσικουδιά ε;;;
Πω πωωω
Μισο να ξανακούσω λύρα!
Γιατί τσικουδιά χωρίς λύρα
δε γίνεται λέμε!
Σ ευχαριστώ πειρατάκο!
Φιλιά πολλά

D.Angel είπε...

Αααααα αυτό δεν είναι λίγη βρεεεεε
Ολόκληρο ρακοκάζανο είναι!!!
Αντε να ξαναβαπτιστώ λέμε!
Χα χα χα χα
Φιλιά