23.9.09

Ασκητική

'Είμαι ένα πλάσμα εφήμερο, αδύναμο, καμωμένο από λάσπη κι ονείρατα. Μα μέσα μου νογώ να στροβιλίζουνται όλες οι δυνάμες του Σύμπαντου.
Θέλω μια στιγμή, προτού με συντρίψουν, ν΄ ανοίξω τα μάτια μου και να τις δω. Αλλο σκοπό δε δίνω στη ζωή μου.Θέλω να βρω μια δικαιολογία για να ζήσω και να βαστάξω το φοβερό καθημερινό θέαμα της αρρώστιας, της ασκήμιας, της αδικίας και του θανάτου.

Ξεκίνησα από ένα σκοτεινό σημείο, τη Μήτρα· οδεύω σ΄ ένα άλλο σκοτεινό σημείο, το Μνήμα. Μια δύναμη με σφεντονάει μέσα από το σκοτεινό βάραθρο· μια άλλη δύναμη με συντραβάει ακατάλυτα στο σκοτεινό βάραθρο.

Είμαι ένα σακί γιομάτο κρέας και κόκαλα, αίμα, ιδρώτα και δάκρυα, επιθυμίες και οράματα. Κυλιούμαι μια στιγμή στον αγέρα, πνέω, χτυπάει η καρδιά μου, ο νους μου φέγγει, και ξαφνικά η γης ανοίγει και χάνουμαι.Μέσα στο εφήμερο ραχοκόκαλό μου δυο αιώνια ρέματα ανεβοκατεβαίνουν. Μέσα στα σωθικά μου ένας άντρας και μια γυναίκα αγκαλιάζουνται. Αγαπιούνται και μισούνται, παλεύουν.

Ρέει η καρδιά μου. Δε ζητώ την αρχή και το τέλος του κόσμου. Ακολουθώ το φοβερό ρυθμό του και πάω. Αποχαιρέτα τα πάντα κάθε στιγμή. Στύλωνε τη ματιά σου αργά, παθητικά στο καθετί και λέγε: Ποτέ πια!

Αγνάντευε γύρα σου: Όλα τούτα τα κορμιά που κοιτάς θα σαπίσουν. Σωτηρία δεν υπάρχει. Κοίταξε: Ζούνε, δουλεύουν, αγαπούν, ελπίζουν. Κοίταξε πάλι: Τίποτα δεν υπάρχει! Ανεβαίνουν από τα χώματα οι γενεές των ανθρώπων και ξαναπέφτουν πάλι στα χώματα. Σωριάζεται, πληθαίνει, ανεβαίνει ως τον ουρανό η αρετή κι η προσπάθεια του ανθρώπου.

Που πάμε; Μη ρωτάς! Ανέβαινε, κατέβαινε. Δεν υπάρχει αρχή, δεν υπάρχει τέλος. Υπάρχει η τωρινή τούτη στιγμή, γιομάτη πίκρα, γιομάτη γλύκα, και τη χαίρουμαι όλη.

27 σχόλια:

AETOS είπε...

Για τα σοφά λόγια μεγάλων ανδρών, δεν χρειάζονται σχόλια..Μάτια ανοιχτά χρειάζονται να τα διαβάζουν και καρδιές ευαίσθητες να τα φιλάνε..
Καλή μου (επέτρεψέ μου) τρελοκρητικιά.. Από υγεία είμαι καλά.. Όλα τα άλλα τα παλεύω.. Σε ευχαριστώ που με θυμήθηκες.. Θα επανέλθω πιστεύω σύντομα..
Φιλιά πολλά, Τάσος.

ΦΟΥΛΗ είπε...

Κάτι σε ποιο ανεβαστηκό δεν έχουμε;;
με κατέβασε στα τάρταρα....
Φιλάκιιιιι

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΠΟΛΥ ΣΟΦΑ ΓΡΑΜΜΕΝΑ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΧΗ ΟΥΤΕ ΤΕΛΟΣ ,ΜΟΝΟ Η ΤΩΡΙΝΗ ΣΤΙΓΜΗ.ΤΕΛΕΙΟ.ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

monahikoslikos είπε...

"Να πεθαίνεις κάθε μέρα.
Να γεννιέσαι κάθε μέρα.
Ν' αρνιέσαι ο,τι έχεις κάθε μέρα.
Η ανώτατη αρετή δεν είναι να 'σαι ελεύθερος παρά να μάχεσαι για την ελευθερία"

zoyzoy είπε...

Σοφά λόγια μα απαισιόδοξα για να τονίσουν την σημαντικότητα της στιγμής που την αφήνουμε και κυλάει απ'τα χέρια μας ανούσια!

Καλό βράδυ με φιλιά θαλασσινά!!

Ευρύνοος είπε...

Γειά σου φιλαράκι με τον Καζαντζάκη..

σωστός!!!

D.Angel είπε...

Αετέ μου πάντα θυμάμαι τους καλούς φίλους!Χαίρομαι που είσαι καλά!Τα υπόλοιπα σου εύχομαι από καρδιάς να φτιάξουνε!Δύσκολοι καιροί για όλους δυστυχώς!Φιλιά πολλά και να περνάς να λες ένα γεια να μη μας λείπεις!Φιλιά πολλά

Φούλη μου μήπως η διάθεσή σου δεν είναι καλή γενικότερα;;;
Ξαναδιάβασε το συγκεκριμένο κι άλλη φορά!Πολλές φορές...Το μήνυμά του είναι πολύ καλό!
Φιλιά πολλά γλυκιά μου!

Σκρουτζάκο μου σ ευχαριστώ!Να σαι καλά!Τα φιλιά μου γλυκό μου παπί!

Λύκε μου οφουυυ
Θα πρέπει να μάχομαι 24 ώρες το 24ωρο!!!Αερααααααααααααα
Χα χα χα φιλιά πολλά καλέ μου

zoyzoy μου ακριβώς γι αυτό!Για να τονίσουν! Φιλιά πολλά γλυκιά μου!Να σαι καλά!

Τάσεεεεεεε απλά Μέγας!
Με αφορμή όσα σου είπα για τον ΚΥΚΛΟ...Ξέρεις!
Προσεχώς και απόσπασμα από το δώρο σου!Φιλιά πολλά φιλαράκι!
Χαθήκαμε ρεεεεε

Ευρύνοος είπε...

Φιλαράκι, παίζει να βρεθούμε Δευτέρα αν μπορείτε κι εσείς..

περιμένω το απόσπασμα απο το ..δώρο..:)

ετοιμάζω κι εγώ διάφορα στον τρελό του χωριού απο εμπνεύσεις μου..

καλησπέρα !!

Μάτα είπε...

Ζήσε το σήμερα, γιατί το χθες πέρασε και το αύριο δεν ξέρεις αν θα έρθει...

Καληνύχτες Αγγελάκι μου!

Palalos είπε...

ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΒΑΘΙΑ ΥΠΟΚΛΙΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΑΙ ΠΑΝΣΟΦΟ ΑΝΘΡΩΠΟ...ΠΑΝΤΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΒΑΘΥΣΤΟΧΑΣΤΟΣ...ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ...

D.Angel είπε...

Τρελέ προς το παρόν δεν έχω κλείσει τπτ!Οπότε αν είναι, τα λέμε Δευτέρα!Το απόσπασμα προσεχώς γιατί ακόμα το μελετάω!
Δεν μου φτάνει το 24ωρο ρε γμτ!Δεν προλαβαίνω τπτ!!!Οφουυυ

Μάτα μου έτσι ακριβώς!
ασε που αύριο έχω να πληρώσω ΙΚΑ εφορίες κλπ την τρέλα μου μέσα χα χα χα!Φιλιά πολλά φιλενάδα!

Palalos καλώς σε!Just respect!
Φιλιά πολλά

George είπε...

όπως διάβασα κάπου τα λόγια σπουδαίων ανθρώπων δεν χρειάζεται να τα σχολιάζεις.
Τι άλλο να προσθέσεις δλδ??
Ας πω μια καληνύχτα καλημέρα καλησπέρα. :)
Ο πολύ κακιασμένος :)

D.Angel είπε...

no comment
Καληνύχτα, καλημέρα, καλησπέρα!
Η κακία θα σου μείνει!Χα χα χα
Φιλιά πολλά George

Savvina είπε...

Από τους καλύτερους συγγραφείς...

Φιλενάδα καλό σου βράδυ...

Φιλιά πολλά...

gsatelite είπε...

H αληθεια στεκεται και μονη της
,...Σοφα λογια απο εναν σοφο αντρα
Την καλημερα μου καπετανισσα...

artou είπε...

Nιώθω πολύ "μικρή" να σχολιάσω τα λόγια ενος "τεράστιου" ανθρώπου


την καλημέρα μου κορίτσι
καλά να είσαι

ΤΕΜΑΧΙΣΤΗΣ είπε...

Από τα πιο αγαπημένα μου κομμάτια και βιβλία (προσκυνητάρι). Καλησπέρα και καλώς σε βρήκα

Αστρο - Συμμορίτες είπε...

Αλησμόνητος και καμάρι της Ελληνικής λογοτεχνίας.
Δυστυχώς μόνο πίσω μπορούμε να στρέφουμε το βλέμμα της συνείδησης πια..

Καλημέρα κορίτσι.

Πέτσες © είπε...

Τελευταία, βλέπω λίγο μελαγχολία ή μου φαίνεται????
Πέρνα να πάρεις και ένα βραβείο. ....
Δε το κάνω ανάρτηση , γιατι με κόβω να με σουτέρνουν αμα συνεχίσω να βάζω μόνο αναρτήσεις με βραβεία!!!!
Είναι το λουλούδι της ψυχής μες το γυάλα!!!!

ΦΙΛΟΥΡΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kakos lykos είπε...

Παρόν του χρόνου ανύπαρκτη στιγμή. Παρόν μία έννοια που στην ουσία δεν υφίσταται, αφού μέχρι να γίνει το ανοιγόκλεισμα των βλεφάρων γίνεται παρελθόν.
Άνθρωποι, εφήμερα πλάσματα που σχοινοβατούν σε μέλλον και παρελθόν, ζωές με γέλιο και θλίψη σταγόνες μέσα στην αιωνιότητα.Σάρκες που ερωτεύονται, πονούν, χαίρονται...Σάρκες που προχωρούν τον δρόμο τους προς την ανυπαρξία.
Την ασκητική την διάβασα πριν από πάρα πολλά χρόνια, σε μία ηλικία περίεργη, όταν τ' άλλα παιδιά γύρω μου άρχιζαν να ζουν την εφηβεία, ήμουν μόλις δεκατριών, παρόλα αυτά ρούφηξα κάθε λέξη του βιβλίου κάθε φράση του, έγινε από τα πιο αγαπημένα μου.

Καλησπέρα!

Osiris! είπε...

Μα τι γίνεται βρε Αγγελάκι!

Τι την θέλουν τα Αγγελάκια την
Ασκητική;

Τς τς τς... Α, ρε Θώδη που μας χρειάζεται εδώ μέσα!

:)))

Βάλε καμιά ξανθιά να δούμε βρε που κάθε φορά που μπαίνω εδώ μέσα ακούω ψαλμωδίες, άντε!
Χάχαχαχααα

ΥΠΕΡΟΧΟ!!!... δεν λέω...

Cya

Kisses

D.Angel είπε...

Σαββίνα
...και όχι μόνο!
Καλό σου βράδυ κι εσένα φιλενάδα και πολλά φιλιά!

gsatelite
μεγάλη μου τιμή να με αποκαλείς καπετάνισσα!Σ ευχαριστώ σύντεκνε!
Φιλιά πολλά και καλό σου βράδυ!

artou
σ ευχαριστώ πολύ που περνάς απ τα μέρη μου!Κι εγώ μικρή αισθάνομαι!Πολύ μικρή!Μεγάλη μορφή ο Νικόλας!Φιλιά πολλά καλό μου!

ΤΕΜΑΧΙΣΤΗ
καλώς σε!Θα συμφωνήσω μαζί σου! Χαίρομαι που πέρασες κι εύχομαι να σε ξαναδώ! Φιλιά πολλά

Αστρο
θα συμφωνήσω και μαζί σας!Καλησπέρα και φιλιά πολλά!

Πέτσες
μπαααα...Απλά μάλλον η πολλή ησυχία δεν μου κάνει καλό!
Σ ευχαριστώ πολύ για το βραβείο
Γιατί έτσι γουστάρω!Χα χα χα
Να σαι καλά!Τα φιλιά μου

Λύκε απλά respect
Φιλιά πολλά και καλό σου βράδυ!

Osiri η μόνη ξανθιά που κόβει βόλτες εδώ μέσα είμαι εγώ!Χα χα χα....Βλέπεις όλες τρέχουν στο πειρατικό σου! Ευτυχώς δλδ γιατί δεν θα άντεχα τον ανταγωνισμό!(Ψώνιο) χα χα χα χα
Φιλιά πολλά καλέ μου πειρατή!
Να σαι καλά!

Osiris! είπε...

Και εσύ τι κάνεις εδώ δηλαδή;
Μέσα γρήγορααα...

:)))

D.Angel είπε...

Εκτός από εντύπωση και θραύση;;;;
(μιλάμε για μεγαλο ψώνιο όμως)
Χα χα χα
Θα τολμούσα να πω
ΑΝΤΑΡΣΙΑΑΑΑΑΑ

Χα χα χα χα
Φιλιά πολλά πειρατάκο!

Savvina είπε...

Έχω χάσει πολλά επεισόδια μιλάμε...

Ανταρσία διαβάζω ή κάνουν πουλάκια τα μάτια μου???

Ερε γλέντιαααααααααααα...

AlexMil είπε...

Όλα αυτά τα δυνατά που γράφεις είναι το ένστικτο του θανάτου, η γνώση δηλαδή του αναπόφευκτου. Ευτυχώς ή δυστυχώς δεν ξέρω, οι μηχανισμοί επιβίωσης δεν μας επιτρέπουν να δούμε αυτή τη τρομακτική αλήθεια. Και όσοι τη βλέπουν έχουν τρεις δρόμους, ο ένας να πετάξουν από πάνω τους κάθε συμβατότητα, ηθική, κοινωνική και να κάνουν ότι γουστάρουν μέχρι τελικής πτώσης, ο άλλος να ενταχθούν στο όχημα κάποιας πίστης-θρησκείας, και να πιστέψουν τις μετά θάνατο υποσχέσεις και ο τελευταίος να αυτοκτονήσουν.

Όλα τα πάνω μπορούν να λειτουργήσουν και συνδυαστικά, όπως ζούμε και οι περισσότεροι από μας.

Πολύ καλή η ανάρτηση
Καλό απόγευμα

D.Angel είπε...

Σαββίνα κρίση είναι θα περάσει!
Χα χα χα Φιλιά πολλά κοριτσάκι!

Alex μου το κακό είναι ότι πολλοί από μας ξεχνάμε ότι θα ρθει η στιγμή που θα βρεθούμε ανάσκελα να θαυμάζουμε τα ραδίκια ανάποδα!
Ελπίζω όταν το καταλάβουμε να μην είναι αργά!Φιλιά πολλά και σ ευχαριστώ που πέρασες!