14.9.09

Ο μικρός πρίγκιπας

- Εσύ δεν είσαι από εδώ, είπε η αλεπού, τι γυρεύεις;
- Γυρεύω τους ανθρώπους, είπε ο μικρός πρίγκιπας. Τι πάει να πει «εξημερώνω»;
- Είναι κάτι που έχει ξεχαστεί από καιρό, είπε η αλεπού. Σημαίνει «δημιουργώ δεσμούς…».
- Δημιουργώ δεσμούς;
- Βέβαια, είπε η αλεπού. Για μένα ακόμα δεν είσαι παρά ένα αγοράκι ολόιδιο μ’ άλλα εκατό χιλιάδες αγοράκια. Και δε σε χρειάζομαι. Κι ούτε εσύ με χρειάζεσαι. Για σένα δεν είμαι παρά μια αλεπού ίδια μ’ εκατό χιλιάδες άλλες αλεπούδες. Αν όμως μ’ εξημερώσεις, θα χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλο. Θα είσαι για μένα μοναδικός στον κόσμο. Θα είμαι για σένα μοναδική στον κόσμο… Η αλεπού σώπασε και κοίταξε ώρα πολλή το μικρό πρίγκιπα: - Σε παρακαλώ… εξημέρωσέ με, είπε.
- Το θέλω, απάντησε ο μικρός πρίγκιπας, αλλά δεν έχω πολύ χρόνο. Έχω ν’ ανακαλύψω φίλους και πολλά πράματα να γνωρίσω.
- Γνωρίζουμε μονάχα τα πράματα που εξημερώνουμε, είπε η αλεπού. Οι άνθρωποι δεν έχουν πια καιρό να γνωρίζουν τίποτα. Τ’ αγοράζουν όλα έτοιμα απ’ τους εμπόρους. Επειδή όμως δεν υπάρχουν έμποροι που να πουλάν φίλους, οι άνθρωποι δεν έχουν πια φίλους. Αν θέλεις ένα φίλο, εξημέρωσέ με.
- Τι πρέπει να κάνω; είπε ο μικρός πρίγκιπας.
- Χρειάζεται μεγάλη υπομονή, απάντησε η αλεπού. Στην αρχή θα καθίσεις κάπως μακριά μου, έτσι, στο χορτάρι. Θα σε κοιτάζω με την άκρη του ματιού κι εσύ δε θα λες τίποτα. Ο λόγος είναι πηγή παρεξηγήσεων. Κάθε μέρα, όμως, θα μπορείς να κάθεσαι όλο και πιο κοντά… Την επομένη ο μικρός πρίγκιπας ξαναήρθε.
- Θα ήταν καλύτερα αν ερχόσουν την ίδια πάντα ώρα, είπε η αλεπού. Αν έρχεσαι, για παράδειγμα, στις τέσσερις τα’ απόγευμα, από τις τρεις θ’ αρχίζω να είμαι ευτυχισμένη. Όσο περνάει η ώρα τόσο πιο ευτυχισμένη θα νιώθω. Στις τέσσερις πια θα κάθομαι σε αναμμένα κάρβουνα και Θ’ ανησυχώ. Θ’ ανακαλύψω την αξία της ευτυχίας. Αν έρχεσαι όμως όποτε λάχει, δε θα ξέρω ποτέ τι ώρα να φορέσω στην καρδιά μου τα γιορτινά της… Έτσι ο μικρός πρίγκιπας εξημέρωσε την αλεπού. Κι όταν πλησίασε η ώρα του αποχωρισμού:
- Αχ, είπε η αλεπού… Θα κλάψω.
- Εσύ φταις, είπε ο μικρός πρίγκιπας, εγώ δεν ήθελα το κακό σου, εσύ θέλησες να σε εξημερώσω…
- Σωστά, είπε η αλεπού.
- Όμως θα κλάψεις, είπε ο μικρός πρίγκιπας.
- Σωστά, είπε η αλεπού.
- Τι κέρδισες λοιπόν;
- Κέρδισα, είπε η αλεπού, το χρώμα του σταριού.
- Αντίο, είπε…
- Αντίο, είπε η αλεπού. Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά. Την ουσία τα μάτια δεν τη βλέπουν. Είναι ο χρόνος που ξόδεψες για μένα...Οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει αυτή την αλήθεια, είπε η αλεπού. Εσύ όμως δεν πρέπει να την ξεχάσεις. Θα είσαι υπεύθυνος για πάντα για ό,τι έχεις εξημερώσει.

Απόσπασμα από το βιβλίο του
Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ

17 σχόλια:

George είπε...

διάλεξες όμορφο απόσπασμα.
Μια καληνύχτα

Osiris! είπε...

"Αν όμως μ’ εξημερώσεις, θα χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλο"

...μπα... δεν το βλέπω αλεπού μου γλυκιά.

Angel, μην την ακούς γλυκιά μου.
Να σου πω εγώ την αλήθεια;
Άκου λοιπόν:

Η αλεπού μπλοφάρει!!!
Στη πραγματικότητα, η αλεπού είναι αυτή που έχει ανάγκη πάντα έναν περαστικό. Και όχι τον συγκεκριμένο. Γιατί;
Μα γιατί είναι αλεπού.
Και τον ουρανό με τ' άστρα να της κατεβάσεις, αυτή μόλις κάνει την δουλίτσα της, το μυαλό της στον επόμενο περαστικό.

Θα μου πεις τώρα... μα κι ο πρίκγιπας;
Θα σου απαντήσω πως "το καλό το παλικάρι, ξέρει κι'άλλο μονοπάτι".
ΆΜΑ είναι παλικάρι.
Άμα ΔΕΝ είναι... άσ'τον να τραβιέται.
Μπούχαχαχααα :)))

"Είναι ο χρόνος που ξόδεψες για μένα..."

Τα βλέπεις αλεπού; Αυτά λέω κι' εγώ!!!
Συμφωνούμε!

ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει αυτή την αλήθεια!!!

Τους περνάς για κορόϊδα;;;

Χάχαχαχααα

Άσε βρε αλεπού... βρες κανένα άλλο θύμα για να βρίσκεις το σιτάρι.
Και δεν πειράζει. Εμείς ας μείνουμε νηστικοί.
Τουλάχιστον ας πεθάνουμε από πείνα.

Μα...ες όμως γιατί;

Φιλιά Angel.

Άντε... Fair Winds Μάγκες...
Δώσαμε δώσαμε...
:)))

D.Angel είπε...

Καληνύχτα George
και φιλιά πολλά!

Οsiri χμ
Η αλήθεια είναι ότι στην αρχη του βιβλίου ο πρίγκιπας ζητάει απ την αλεπού να παίξουνε αλλά αυτή του λέει όχι γιατί δεν είναι εξημερωμένη!Γι αυτό όλο αυτό το νταβαντούρι περί εξημέρωσης!
Η δική μου αλήθεια απ την άλλη είναι ότι δεν θέλω να δημιουργώ δεσμούς γιατί πονάνε!!!Δώσαμε δώσαμε, πήραμε πήραμε αρκετά!
Αντε φιλιά πολλά και καλό βράδυ
Σμουατςςςςςς

Πού είσαι sheba;;;;
Χα χα χα χα

Vassilis είπε...

πολύ όμορφο το απόσπασμα, πολύ ωραίο και το βιβλίο, το διαβάσαμε πρόσφατα στις μικρές. Δεν φτάνουν 10 αναρτήσεις για τις ερωτήσεις που έκαναν :)

Prince Of The City είπε...

Φιλαρακι, εσυ εισαι πολυ ρομαντικη ευτυχως...

Εγω θα βαλω ολοκληρο το Φαρμα Των Ζωων στο μπλογκ χιχιχι

Φιλακια ρε!

Little Red Riding Hood είπε...

Εξημερώνουμε και εξημερώνομαστε βλέποντας με τα μάτια της καρδιάς..
Κι όταν αρχίσουμε να μιλάμε χτίζουμε ξανά τον πύργο της Βαβέλ και θυμόμαστε πως έχουμε δόντια ξανά..

Καλή σου μέρα

ELENI είπε...

OΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΤΡΥΦΕΡΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ.....ΤΗΝ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΟΥ!

ΛΕΩΝ είπε...

Καλημέρα Αγγελική, από τα αγαπημένα μου βιβλία....!

Αστρο - Συμμορίτες είπε...

Πολυ μας άρεσε το απόσπασμα του αριστουργήματος που παρέθεσες.
Ετσι για αν ευαισθητοποιείται λίγο το διανοητικό σύστημα.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!

Πέτσες © είπε...

Πολύ δυνατό απόσπασμα....
Πάντα μέσα απο τα ζώα , μαθαίνεις αλήθειες και συναισθήματα.....
Αν τα παρέθετες το ίδιο κείμενο , αλλά με ανθρώπους δε θα πίστευε κανείς τίποτα και δε θα έδινε σημασία, γιατι πάει καιρός που οι άνθρωποι αισθάνονταν και λέγανε αλήθειες....
Καλημέρα!!!!!
φιλούρες ....
Ευχαριστώ και για το βραβείο...
Το βράδυ αν προλάβω θα το κοτσάρω στη τοιχάρα μ!

xristina είπε...

Νομίζω... οτι όλο το νόημα είναι εδώ: "Μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά. Την ουσία δεν την βλέπουν τα μάτια". καλησπέρα.

D.Angel είπε...

Βασιλάκι ναι είναι όμορφο βιβλίο!
Υποθέτω πως σε ζαλίσανε οι μικρές ε;;;Χα χα χα Κουράγιοοοοο
Φιλια πολλά

Prince Of The City χα χα χα
μην ορκίζεσαι!Δεν με πολυ-αντιπροσωπεύει αυτό!Ισως πριν πολλά χρόνια!Φιλιά πολλά ρεεεε

Κοκκινοσκουφίτσα έτσι είναι δυστυχώς γι αυτό λέω ν απέχω απ αυτό το παιχνίδι!Φιλιά πολλά

Ελένη σ ευχαριστώ πολύ!
Μια καλησπέρα κι από μένα!
Φιλιά πολλά

Λιονταράκι μου
όπως κι η αλεπού ε;;;

Αστρο ευχαριστώ πολύ!
Δεν νομίζω πως την ακούει αλλά εγώ τα λέω!!!Προσωπικά μένω εκτός!Φιλιά πολλά

Πέτσες να σαι καλά!
Η αλήθεια είναι ότι προτιμώ να εξημερώνω αλεπούδες παρά ανθρώπους!
Χα χα χα Φιλιά πολλά καλό μου!

Χριστίνα κι εγώ αυτό πιστεύω!
θα προσθέσω επίσης και με πλήρη συνείδηση!Φιλιά πολλά καλή μου

ΞΗΜΕΡΑΚΗΣ ΦΑΝΗΣ είπε...

Ενα τελευταίο γεια από το Ηράκλειο
αύριο είμαι και πάλι πίσω..............

ΦΟΥΛΗ είπε...

Καλησπερίζω.....
Καλό απόσπασμα...
φιλιά....

ikor είπε...

Πολύ αληθινό το απόσπασμα!

Αυτή είναι και η αξία του blogging: ο χρόνος που αφιερώνουμε στην επικοινωνία μας!

Καλό απόγευμα Dreamer Angel! Φιλιά!!

Υ.Γ.: Βρήκα κάτι που επιχειρεί να δυσφημίσει την τέχνη σου:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=288501&dt=15/09/2009

D.Angel είπε...

Φάνη μου ελπίζω να μη μελαγχολήσεις με την επιστροφή ε;;;Σ ευχαριστώ που περνάς και μου αφήνεις σχόλια με αέρα από το όμορφο νησί!Να σαι καλά!

Φούλη μου, επίσης!Να σαι καλά!
Φιλιά πολλά

D.Angel είπε...

ikor κάπως έτσι είναι!Δ
υστυχώς όχι για όλους μιας και δεν γνωρίζουμε που αποσκοπούν ορισμένοι άρρωστοι!Σ ευχαριστώ πολύ για το άρθρο, θα το δω και θα το ανεβάσω στο άλλο το blog μόλλις βρω χρόνο!Φιλιά πολλά σύντεκνε!