30.7.09

Κατσούνα

Στα ορεινά της Κρήτης ζει ένα δεντράκι, η αμπελιτσιά, συγγενικό της φτελιάς που κινδυνεύει με εξαφάνιση. Από το ξύλο αμπελιτσιάς κατασκευάζονται παραδοσιακά οι μαγκούρες των βοσκών στην Κρήτη(ή αλλιώς κατσούνες). Οπως καθόμουν και χάζευα τη θάλασσα, δίπλα μου ήρθε ένας σύντεκνος με μερικές μαγκούρες κι ένα κομμάτι γυαλόχαρτο κι άρχισε να τις τρίβει τραγουδώντας κρητικούς σκοπούς!Καθόμουν ώρα και τον χάζευα! Η μορφή του τόσο αγέροχη και γαλήνια! Ε σύντεκνε, λέω σε κοιτάζω ώρα.Μπορώ να σε βγάλω μία φωτογραφία;
Μόνο άμα πάρεις ένα απ τα παιδιά μου, μου λέει.
Δεν θα αγοράσω, αλλά θέλω να σε φωτογραφίσω. Πώς μπορείς να μου πεις όχι;
Ελα, για σένα θα κάνω και καλύτερη τιμή.Πάρε αυτήν εδώ.
Οχι σύντεκνε, δεν την θέλω...Μπορεί ν ανοίξω κάνα κεφάλι με δαύτη.
(Γέλασε) Είμαι κουζουλός εγώ.Μη με βγάλεις φωτογραφία, δεν θέλω!
Ναι αλλά εγώ είμαι χειρότερη από σένα!Κι επειδή θα πρεπε να εκτιμήσεις το γεγονός ότι ήρθα ευγενικά και σε ρώτησα αλλά δεν το κανες....Θα σε φωτογραφήσω έτσι, από πείσμα.Γιατί έτσι θέλω!
Εβαλε τα γέλια και μου πε:Είσαι πραγματικά τρελή!Είμαι σίγουρος πως είσαι απ επαέ!
Δεν μίλησα!Του κλεισα το μάτι κι έφυγα γελώντας!

Η φωτογραφία είναι από το blog του σύντεκνου Ιωάννη Παπαδάκη
http://ganifantis.blogspot.com/2009_02_01_archive.html

«Υπάρχει στην Κρήτη κάποια φλόγα, ας την πούμε ψυχή, κάτι πιο πάνω απ’την ψυχή κι απ’τον θάνατο, που είναι δύσκολο να το ορίσης. Υπάρχει αυτή η περηφάνεια, το πείσμα, η παλληκαριά, η αψηφισιά, και μαζί κάτι άλλο, ανέκφραστο κι αστάθμηστο, που σε κάνει να χαίρεσαι που είσαι Κρητικός».
Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

14 σχόλια:

monahikoslikos είπε...

Τελικά δεν κατάλαβα τον φωτογράφησες το γερο κουζουλό με τις κατσούνες ή σε πήρε στο κυνήγι?

matriga είπε...

Δεν νομίζω ότι τον έβγαλες τελικά φωτογραφία. Απλά τον έστειλες με την ωραία σου τρέλα! lol
Φιλάκια xx

Ευρύνοος είπε...

Κάτι υπ-άρχει σίγουρα στην Κρήτη Αγγελική..

το νερό είναι, η ρακή είναι, δέν ξέρω..

αλλά όταν είσαι ακεί, το βλέπεις.. το νοιώθεις.. το ζείς.. σε ποτίζει μέσα σου..
ιδιαίτερα αν εισαι αλαφροϊσκιωτος σαν κι εμένα..

και οι άνθρωποι, έχουν κάτι..
μα όσο περνούν τα χρόνια, κι αυτοί το χάνουν..

μένει μονάχα.. στους αλαφροϊσκιωτους που είτε μένουν εκεί, είτε πήγαν και το "πήραν" μαζί τους..

καλησπέρα!

ΦΟΥΛΗ είπε...

Αγγελικούλα ζάχαρη,Αγγελικούλα μέλι,
Αγγελικούλα κρύο νερό, που πίνουν οι
Αγγέλοι,(ελπίζω εσύ να μην τούς ποτίζεις ρακί)!!! ποιους;; τους αγγέλους, μιας και είσαι κομμάτι κουζουλό χιχιχι....

ΛΕΩΝ είπε...

Είδε ο κουζουλός τον Κρητικό και φοβήθηκε δηλαδή!Ή και αντίστροφα!
Καλησπέρες

NANTIA-BAD RELIGION 7 είπε...

Mωρέ διάολε τσι απολυμάρας σου,παράτα τσι κουζουλάδες τσι έλα μια βόλτα!
Δεν θα χάσεις!!

zoyzoy είπε...

"Τσε δεν έπαιρνες μια κατούνα κακομίτσα μου?"

Να δω πότε θα κάνεις ένα μπάνιο να μαυρίσεις όλο με το πληκτρολόγιο αγκαλιά και την ρακί στο χέρι σε βρίσκω!!

issallos είπε...

.....χαχαχααχχαχα.....!!!!
Εγω τωρα εδω.....γιατι διαβασα δυο καιτρεις τα ψιλα γραμματα....?
....ποιος με ειπε κουζουλιακα?

Να σαι καλα Αγριμακι μας....!!!!
Δωσε κι αλλο ....βαρατε μας αντεχουμε !!!!!

Ευρύνοος είπε...

Ισσαλλεεεεεεεεεε

είχε και μεγάλα γράμματα;;;;;;;

δέν είδα τίποτααααααααα!!!!!

μόνο τα ψιλά διαβάζω πάντααααα

εκεί κρύβονται τα μυστικά λέμε!!!

Ξημεράκης Φάνης είπε...

Αγγελική περνάς καλά και φαίνεται
Ετσι να συνεχίσεις.
Για την πληρέστερη ενημέωση του κοινού σου μου επιτρέπεις να συμπληρώσω, για την κατσούνα.
Η κατσούνα μπορεί να φτιαχτεί από πολλά είδη ξύλου το καλύτερο , πιο γερό, είναι του πρίνου ή λιόπρινου. Υπάρχει μόνο σε μέρη του Ψηλορείτη,
Μπορεί να φτιαχτεί από ξύλο ελιάς και γενικά κάθε κλωνάρι , ορισμένου μεγέθους μπορεί να γυριστεί και να γίνει κατσούνα.
Το γύρισμα γίνεται αφού ζεσταθεί το ξύλο στη φωτιά και μετα η κατεργασία. Βέβαια κάθε ξύλο έχει τα δικά του χαρακτηριστικά , μορφή αντοχή σκληρότητα κ,λ.π.

D.Angel είπε...

Λύκε μου
κάνεις λες και δεν με ξέρεις.
Χα χα χα χα
Είναι δυνατόν να μου μπει κάτι στο μυαλό και να μην το κάνω;Εεεε;;;;
Φιλιά κατάμουτρα χα χα χα

Μαράκι μου
ντροπή...Είναι δυνατόν;;;Αυριο πάω το φιλμ για εμφάνιση!Ελπίζω να μην καεί χα χα χα Φιλιά πολλά φιλενάδα.

Ευρύνοε
να ξερες πόσο σε καταλαβαίνω! Αχ και να ξερες!Φιλιά πολλά φιλαράκι!

Φούλη μου
όλα γίνονται!Χα χα χα
Ακόμα κι αυτό!Χα χα χα φιλάκιααααα

Λιονταράκι μου
ναι ναι χα χα χα
κι αν είσαι κι απ τα δύο εκεί να δεις γλέντια!Χα χα χα Φιλιά

Νάντια λές ε;;;
θα το σκεφτώ (την ψώνησα πάει) χα χα χα Φιλιά πολλά

Issalle
βαράνε βρε το αγγελάκι;Θαρρείς πως τους πάει καρδιά;Εεεε;;;;
Σμουατς στα μούτρα σου χα χα χα

Ευρύνοεεεεε έτσι!Χα χα χα

Φάνη μου να σαι καλά!
Σ ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση!Ομολογώ πως δεν τα ήξερα!Φιλιά πολλά καλέ μου.
Ναι περνάω καλά!Μακάρι να ναι κάθε μου μέρα από δω και πέρα έτσι...

So far away ..... είπε...

Ζηλευτό το νησί σου , οι άνθρωποι και οι παραδόσεις του !

Αν δεν ήμουν από τον Πειραιά θα ήθελα να ήμουν από τη λεβεντομάνα Κρήτη !


Ρε Αγγελική , θέλω να κάνω ένα Tatoo στο μπράτσο .

(Έναν αρλεκίνο πάνω σε ένα μανιτάρι με τα χέρια στο πρόσωπο και να κλαίει)

Επειδή ξέρω πόσο όμορφα tatoo κάνεις , μπορείς να το αναλάβεις εσύ ;

D.Angel είπε...

Kαλέ μου SO FAR AWAY σ ευχαριστώ πάρα πολύ για το ύπέροχο σχόλιο σου αλλά και για την τιμή που μου κάνεις να με επιλέξεις για το πρώτο σου ταττοο!
Από εδώ, δεν μπορώ να σου πώ τίποτα!Θέλω να σε δω πρώτα, να μιλήσουμε και να κάνω ότι καλύτερο μπορώ για σένα!Θα γυρίσω τον 15Αυγουστο στην Αθήνα!Το σ΄χέδιο το έχεις ή θες να στο βγάλω;Αρλεκίνο σε μανιτάρι ή ξωτικό;Μέγεθος;Είναι πολλά αυτά που θέλω να πούμε οπότε θα ταν καλύτερα από κοντά εεε;;;;
Φιλιά πολλά και να περνάς όμορφα.

gsatelite είπε...

Εμενα παλι,γιατι στα μερη της μανας μου κατσουνα λενε το γυριστο μαχαιρι με την ξυλινη λαβη(τον "σουγια" ας πουμε)και τις μαγκουρες τις φτιαχνουνε απο τα παρακλαδια της ελιας;Το νησι ειναι γεματο απο διαφορετικοτητες φαινεται:-)
Να 'σαι καλα Αγγελικη με τις ιστοριες σου...