8.6.09

Phan Thi Kim Phuc

8/6/1972 χωριό Trang Bang, Vietnam. Μια βόμβα ναπάλμ χτυπά το χωριό. Δευτερόλεπτα αργότερα, άμαχοι τρέχουν να σωθούν στο δρόμο. Ξεχωρίζει ένα κορίτσι 9 ετών, η Kim Phuc. Ο φωτογράφος Huynh Cong τραβά τη φωτογραφία γράφοντας(και αλλάζοντας) την ιστορία. Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε στις μεγαλύτερες εφημερίδες του κόσμου, δυναμώνοντας το αντιπολεμικό κλίμα στις ΗΠΑ και στρέφοντας την πλειοψηφία της κοινής γνώμης να απαιτεί την αποχώρηση των ΗΠΑ από το Βιετνάμ.
Η Kim είχε σοβαρά εγκαύματα. Υπεβλήθη σε πολύχρονες εγχειρίσεις και θεραπείες.

Σήμερα η Kim ζει στο Οντάριο του Καναδά με το σύζυγο και την κόρη της. Συνάντησε για πρώτη φορά τους γιατρούς που την έσωσαν το 1996 και επισκέφτηκε την πατρίδα της πρώτη φορά το 2003 μετά το 1992, οπότε είχε ζητήσει πολιτικό άσυλο στον Καναδά
πηγή:http://www.tear.gr/forum/viewtopic.php?t=2971

Ασχολήθηκε κανείς με αυτό το θέμα σήμερα;;;
Απ το πρωί λυσσάνε με τα exit polls. Πόσο εύκολα ξεχνάμε!!!

19 σχόλια:

Ευρύνοος είπε...

Γι αυτό έχουμε εσένα υπουργέ μου!!!

ανταποκρίσεις παγκόσμιου βεληνεκούς..

εύγε.. να μας θυμίζεις..

καλησπέρα σου..

Blackangel είπε...

Σαν σήμερα (χθες πλέον) ήταν ε? Φοβερή αυτή φωτό. Είναι μερικές φωτογραφίες που παραμένουν ανεξίτηλα χαραγμένες στο νου μου και με συνοδεύουν από τη νιότη μου. Εκείνα τα χρόνια μωρέ που το μόνο που σε νοιάζει είναι που θα βρεις μια υγρή φωλιά να ζεστάνεις το "κοκκαλάκι" σου.

:-))

Osiris είπε...

Σιγά να μην ασχοληθούμε με ...λεπτομέρειες!!!
Βρε Angel, εδώ έχουμε πολύ... σοβρακά θέματα να ασχοληθούμε!!!
(μάλλον σωστά το έγραψα κι αυτό)

Τι μας νοιάζει τώρα η βόμβα στο Βιετνάμ; Ε, εντάξει... μπορεί να ρίξουμε κανένα κλάμα άμα έρθουν οι κάμερες... Καθότι, είμαστε και φιλάνθρωποι. Πως να το κάνουμε!!!

Άλλωστε... το δικό μας παιδί ήταν;

Φιλιά Αγγελούδι μου.
Κeep the good job! ;)

Blackangel είπε...

Osiris, υποννοείς ότι η νιότη μου δεν είναι σοβαρό θέμα?

Πως κάνετε έτσι για μια βομβίτσα?

Εξάλλου οι αμερικάνοι ποτέ δεν έριξαν βόμβες στον απλό λαό.

Δεν υπήρξε η Χιροσίμα, το Βιετνάμ, το Ιράκ, η Γιουγκοσλαβία, το Πολυτεχνείο (άσχετο αλλά σχετικό) κλπ κλπ.........

Πως το λέει να δεις η Ντρήμερ Έιντζελ?

Εγώ μπήκα να πω μόνο μια καλησπέρα.

Έχω σοβαρότερα θέματα να ασχοληθώ (πχ με τη νιότη μου).

Έιντζελ, μεγιά το ιστιοφόρο. ;-)

monahikoslikos είπε...

Μπράβο Αγγελική εσύ και η Μερόπη μας βάλατε τα γυαλιά.
Καλά κάνεις και μας τα θυμίζεις σ΄εμας που τα ζήσαμε αλλά και για να τα μάθουν κι οι νέοι.

ΛΕΩΝ είπε...

Αν θυμόμασταν δεν θα είχαμε αφήσει να ξαναγίνουν...πχ εδώ κοντά στη γειτονιά μας βλέπε Γιουγκοσλαβία....πριν πόσα χρόνια....????? Περνάνε όταν το κακό νομίζεις πως δεν είναι στην πόρτα σου!
Καλημέρα Αγγελική

Vassilis είπε...

Γεγονότα που δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ, μπράβο σου που μας έκανες να το θυμηθούμε.
Και δεν ήταν μόνο οι βόμβες ναπάλμ. Οι άνθρωποι ακόμα υποφέρουν από τις διοξίνες του δηλητηρίου orange agent που ψέκαζαν τότε όλη τη χώρα.
http://galera.gr/magazine/modules/articles/article.php?id=305

Αθανασία είπε...

Καλημέρα καλή μου...ναί,η φρικτή αυτή φωτό με το κοριτσάκι με την καμμένη πλάτη...που έτρεχε να σωθεί μαζί με άλλους χιλιάδες άμαχους,ανυπεράσπιστους,αδύναμους ανθρώπους...απλούς ανθρώπους..αυτή η 'μυθική'φωτό που συγκινεί αφάνταστα ακόμη και σήμερα όποιον θα τη δεί,και κείνο το κομμάτι του Λέννον το 'Imagine',πόσο δίκιο είχε που το έγραψε....αυτά είναι..τα χαίρια των Αμερικανών.. νιώθω τεράστια συγκίνιση αλλά και απίστευτη οργή όταν τα βλέπω...πόοοσο κακό έχουν κάνει οι κ...λόαμερικάνοι σ'αυτό τον κόσμο;; ανυπολόγιστες ζημιές και απίστευτα κακά...πόοοσους έχουν σκωτόσει;;πόοοσους έχουν ξεκληρίσει;;;....καλύτερα να μη σκεφτόμαστε για πόσα κακά είναι υπέυθυνοι αυτοί...έχουν καταστρέψει την ανθρωπότητα..πραγματικά..υπάρχουν μεγαλύτερα τέρατα,από αυτούς στη κοινωνία;;στο κόσμο όλο;;;δε νομίζω....κουβαλάνε μεγάλο κρίμα στο λαιμό τους.....και πολύ δίψα για εκδίκιση,από πολλούς νεκρούς και ζωντανούς....και δεν παλέυεται τόσο έυκολα αυτό...έυχομαι να πληρώσουν κάποτε όσα έχουν κάνει και με το παράπάνω.....έκανες πολύ καλά που έκανες αυτό,το ποστάκι είναι καλό να θυμόμαστε τέτοια γεγονότα που έγραψαν ιστορία και που άλλαξαν για πάντα την ιστορία πρέπει να θυμόμαστε...ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ...ΕΠΕΙΔΗ ΕΤΣΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΒΟΛΕΥΕΙ (ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ)...ΟΧΙ ΔΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΧΑΡΗ ΑΥΤΗ ΝΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ....καλημέρες...

THE LONELY SKIPPER είπε...

o απλος λαος δεν ξεχναει δεν εχει
την δυνατοτητα και το χαρισμα της
αναλγησιας.αυτα ειναι των καρεκλαδων του πλανητη.εξ αλου
αυτοι εχουν εφευρει και χρηματοδοτουν οπλα για κυριαρχια
καταστολη.ενα πειραμα ηταν κατα πολους για τερματισμο του πολεμου
και οι ανθρωποι παραληλες απωλειες'

ΘΕΛΩ είπε...

Εδώ, και οι χίλιες λέξεις δεν φτάνουν..
Καλή σου μέρα..

dreamer-angel είπε...

Καλησπέρα Τρελέ μας!
Η αλήθεια είναι πως το θυμήθηκα και δεν άντεξα στον πειρασμό να μην κάνω τη σχετική ανάρτηση!Θυμήθηκα και τη Γάζα!!!Πόσες φωτογραφίες έχουν έρθει στο φως από τότε!Τι άλλαξε;;;Φιλιά πολλά

Αγγελε είσαι τρελόςςςςςς!
Χα χα χα
Σ ευχαριστώ που ασχολήθηκες λιγουλάκι και μ εμένα (εκτός απ τη νιότη σου και την ομορφάδα σου!)Χα χα χα τα φιλιά μου

Καλέ μου Osiri
δυστυχώς έτσι είναι!Κρίμα!Τα φιλιά μου πειρατάκο!

Λύκε μου
έφαγα φλας χθες το βράδυ και το έβαλα!Σ ευχαριστώ πολύ, να σαι καλά!Φιλιά και περαστικά.

Λιονταράκι, σω
στά τα λες!
Φιλιά πολλά

Αθανασία μου
δυστυχώς ορισμένοι έχουν επιλεκτική μνήμη!Φιλιά πολλά και να σαι καλά γλυκιά μου!

Βασίλη μου
σ ευχαριστώ για τις πρόσθετες πληροφορίες!Να σαι καλά!Τα φιλιά μου και την καλησπέρα μου!

Γείτονα,
είναι θλιβερό!Τι να πω...Φιλιά πολλά και καλησπέρες!

Θέλω,
έχεις δίκιο!Δεν φτάνουν οι λέξεις!Τα φιλιά μου και την καλησπέρα μου!

ΣΤΕΛΙΟΣ είπε...

Μην πέρνεις στα σοβαρά τη φωτογραφία. Την επέβαλαν κι αυτή όταν είχαν συμφέροντα να σταματήσει ο πόλεμος. (Θα μπορούσαν να τον άρχιζαν με ένα αντίστοιχο γυμνό κοριτσάκι να μαχαιρώνει ένα αμερικάνο στρατιώτη στον ύπνο).
Η μαγκιά της Κιm είναι πως την κοπάνησε για τον φιλελεύθερο Καναδά, αφού έριξε μια μούτζα πίσω της, σε εχθρούς, πατρίδες και (άσε μη συνεχίσω κι αρχίσω να βρίζω σε ξένο μπλογκ)...

ΦΟΥΛΗ είπε...

Άντζελα καλησπέρα....
Τι να πω;;;
Τα ειπε πολύ όμορφα η φίλη μας Αθανασία!!!!!
Καλό σου βράδυ...

dreamer-angel είπε...

Στέλιο μου
αν και δεν το χα σκεφτεί έτσι,ομολογώ πως έχεις δίκιο!Μπορείς να εκφραστείς όπως θες, μη μασας!Φιλιά πολλά

Φούλη μου, σ ευχαριστώ που πέρασες!Τα φιλιά μου κοπελιά!

homemade είπε...

συγκλονιστική φωτό και ιστορία..να ανοιξη η γη να μας καταπιει..τίποτα άλλο....νάσαι καλά αγγελική πολύ ωραία ανάρτηση από τις πιο καλές..που έχω δεί....πάντα καλές εμπνεύσεις...

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

KATAΠΛΉΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ.ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ.ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΞΕΧΝΑΝΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

homemade μου να σαι καλά κι εσύ!Φιλιά πολλά και σ ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιο!

Σκρουτζάκο ναι, η αλήθεια είναι αυτή!Τα φιλιά μου

dreamer angel

XxX Elfen Hans Gauschen XxX είπε...

We had a composition at school taking the theme of that mind-disturbing photograph =\
It's almost at every school book of mine,from literature to principles of economy~

dreamer-angel είπε...

thank for the comment
unfortunately many people don t know about this
kisses