27.4.09

Τραγουδάκι;

Ο SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS Ο JKOK αυτό το γλυκό παπί,
μου ζήτησε να ανεβάσω μερικά από τα τραγουδάκια που αγαπώ!
Δεν θα βάλω βίντεο όμως, γιατί θα γεμίσει το blog.
Θα βάλω play list για να ακούσετε και να ταξιδέψετε μαζί μου!
Φυσικά θα το συνοδέψω και με κείμενο!
Καλή σας ακρόαση...



Γνώρισα κι αγάπησα ανθρώπους, λάτρεψα τοπία, αγνάντεψα σαν άλλος ήρωας του μυθιστορήματος της Γαλανάκη (O αιώνας των λαβυρίνθων)<<μικρά λευκά χωριά, ασημένιους ελαιώνες και σπίθες μενεξεδένιες από τη θάλασσα του Λιβυκού>>

Είδα μνημεία όπου συναιρούνται στοιχεία όλων των εποχών της Κρητικής ιστορίας κι άκουσα μια γλώσσα μουσική και παιγνιώδη με τα παχιά σύμφωνα και τα βαριά φωνήεντα να συνθέτουν λέξεις πρωτάκουστες στ’ αυτιά μου, τόσο παλιές, αλλά γεμάτες ζωή κι άφθαρτη νιότη: σύντεκνος, κοπέλι και ντελικανής, ίντα και γιάντα, σκιας και μια ολιά (μ’ αγαπάς μια ολιά;), βιόλα, βεντέμα, μαδάρες, ζαμάνι, λύρα, κοντυλιές και μαντινάδες...

Μα «πιο πολύ κι απ’ τους ανθρώπους τα τραγούδια τους αγάπησα»
Κι αν μες τα τραγούδια είναι οι άνθρωποι και οι ψυχές τους, το ίδιο λοιπόν αγάπησα ανθρώπους και τραγούδια. Τραγούδια που μ’ έλιωναν, με βασάνιζαν γλυκά, μ’ εξουθένωναν λυτρωτικά.
Αυτά τα τραγούδια λες και με περίμεναν να ‘ρθω εκεί στην Κρήτη να τα βρω, να τ’ ακούω και στον ύπνο που κοιμάμαι, να τα τραγουδώ όταν ξυπνούσα, να «φτερουγίζει το μυαλό σαν μαγεμένο» εκεί που βάδιζα, εκεί που σταματούσα. Και να σταματά κι αυτό από την ευρηματικότητα του άγνωστου ποιητή - μαντιναδολόγου.
Έχεις ακούσει αλλού πιο παθιάρικα, ερωτικά και περήφανα μες
τη μελαγχολία τους τραγούδια;

ΥΓ Όσο για τον Ερωτόκριτο, ακόμα παίρνει το λαούτο του και το
χτυπά «γλυκιά γλυκιά», ανάδια στο παράθυρό της.
Καμιά φορά κόβει και κανένα ρόδο και της το πετά.

Απόσπασμα από http://www.cretan-music.gr/index.php?option=com
Εγώ έβαλα αυτά που με άγγιξαν περισσότερο και με εκφράζουν
και είμαι σίγουρη πως δεν εκφράζουν μόνο εμένα αλλά
και άλλους πολλούς...

10 σχόλια:

Ευρύνοος είπε...

Γιατί μας το κάνεις αυτό;

ε, φανταστική μας dreamer?

το δεύτερο κομμάτι ήταν χτύπημα κάτω απο την ζώνη..

δεν θέλω άλλο, το δεύτερο μόνο..

αντε γειά..

katerina είπε...

ακούω...ονειρεύομαι... ωραίες οι επιλογές σου ντριμερ, σ΄αρέσει και σένα ο Χαρούλης ε ταλέντο ο μικρός.

Vassilis είπε...

"όταν σωπαίνει η θάλασσα κι ο ουρανός κοιμάται, πιάνω ρωτώ τ'αστέρια του να δω ποιος με θυμάται..."
Πολύ όμορφα τα τραγούδια σου Dreamer Angel. Μήπως έχεις ανεβάσει πουθενά το playlist για να το κατεβάσουμε;

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΦΟΒΕΡΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΟΥ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΕΠΑΙΞΕΣ.

ΦΟΥΛΗ είπε...

Ερε κρητικοπούλα τι μου κάνεις;;
Πλησιάζει ο καιρός που θα κατηφορίσουμε,καράβι απευθείας δεν έχει ακόμα!!!!!!!!
Όπως και να έχει κοντεύουμε!!!!!!!

dreamer-angel είπε...

Τρελέ ίντα παθες καλέ μου;;;Χα χα
Μ αρέσει να σας βασανίζω ίσως....
Χα χα χα φιλιά πολλά

Κατερινιώ μου καλός ο Χαρούλης, αλλά τρελαίνομαι για Τζουγανάκη!!!
Φιλιά πολλά γλυκιά μου!

Βασίλη μου θα σου στείλω κωδικό οκ;Φιλιά πολλά!

Σκρουτζάκο μου να σαι καλά!!!Ηταν χαρά μου!

Φούλη μου άσε!!!Κι εγώ αυτό περιμένω!Να περάσει ο καιρός!!!
Φιλιά πολλά καλή μου

Osiris είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ Angel!!!

Δεν έχω λόγια.
Φοβερή κίνηση αυτή πού έκανες.

Έχω μεγάλη τρέλλα με τον Τζουγανάκη.
Ο "τύπος" πιστεύω ότι έχει πολλά "γκάζια".

Λοιπόν...
πάω ν'ακούσω.
Άνοιξε λίγο το Volume για να ακούω, ε; :))

Υου are Unpectable! ;)

Πολλά Φιλιά

dreamer-angel είπε...

Καλησπέρα πειρατή μου!
Σ ευχαριστώ πολύ για τα γλυκά σου λόγια!Είναι γνωστό σε όλους ότι έχω κι εγώ μεγάλη τρέλα με τον Μιχαλιό!!!
Χα χα χα
Δυναμώνω και φύγαμεεεεεε
Χα χα χα φιλιά πολλά!

Vassilis είπε...

Dreamer Angel,
όλα ΟΚ, τα ακούω αυτή τη στιγμή, ευχαριστώ - obrigado - thank you - gracias!

dreamer-angel είπε...

Να σαι καλά Βασίλη μου!Χαίρομαι που τα καταφέραμε!Θα βρεις κι άλλα εκεί.Καλό σου βράδυ!