17.2.09

Αφιέρωμα

18-2-1883 ημερομηνία γέννησης του Νίκου Καζαντζάκη
«Α΄ Δοξάρι είμαι στα χέρια σου, Κύριε˙ τέντωσέ με, αλλιώς θα σαπίσω.

Β΄ Μη με παρατεντώσεις, Κύριε˙ θα σπάσω.

Γ΄ Παρατέντωσέ με, Κύριε, κι ας σπάσω!»
___________________________________________

"Και ποια είναι η πιο αψηλή εντολή; Ν’ αρνηθείς όλες τις παρηγοριές-θεούς, πατρίδες, ηθικές, αλήθειες - ν’ απομείνεις μόνος και ν’ αρχίσεις να πλάθεις εσύ, με μοναχά τη δύναμή σου, έναν κόσμο που να μην ντροπιάζει την καρδιά σου...
___________________________________________

"... Μη με κρατείς δεμένο.
Το αίνιγμα δεν είναι στις Λαγόνες Σου κρυμμένο,
μηδέ στα μεγάλα Σου μάτια.
Και τα χέρια σου είναι μικρά κι αδύνατα και δεν αγκαλιάζουν
όλη μου την ψυχή.
Πάνω απ' τ' 'αστρα ένας μαγνήτης στέκεται και με σέρνει.
Και το κορμί μου όλο φρίσσει μαγνητισμένο από τη Μεγάλη
Νοσταλγία και τον Μεγάλο Πόθο.
Κάποιος απ' τ' άστρα με σέρνει.
Μη με κρατείς δεμένο.
( 'Οφις και κρίνο )
_______________________________________________

«Ευχαριστώ σε, Θεέ µου» µουρµούριζε «ευχαριστώ σε, γιατί µ' έβαλες σ' ένα τέτοιο επικίντυνο πόστο να πολεµώ· όλους τους αγαπώ, κανένας δε µε αγαπάει, µα αντέχω. Μα µην παρατεντώνεις το σκοινί, Χριστέ µου, άνθρωπος είµαι, δεν είµαι βουβάλι µήτε άγγελος, είµαι άνθρωπος, ως πότε θ' αντέχω; µια µέρα µπορεί και να σπάσω' σου το λέω, γιατί - ήµαρτον, Θεέ µου- καµιά φορά το ξεχνάς και ζητάς από τον άνθρωπο πιο πολλά κι από τους αγγέλους.»
Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ΟΙ Α∆ΕΡΦΟΦΑ∆ΕΣ

______________________________________________

ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΠΛΑΣΜΑ ΕΦΗΜΕΡΟ,
ΑΔΥΝΑΜΟ, ΚΑΜΩΜΕΝΟ ΑΠΟ
ΛΑΣΠΗ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΑΤΑ
Πάνω από την αγάπη κι από τη χαρά της ζωής
είνε εκείνο που ζητώ..."


______________________________________________________________

Μυστήριο
σκοτεινό και ανυπόταχτο η καρδιά του ανθρώπου,
μια στάμνα τρυπημένη με το στόμα πάντα ανοιχτό
και όλοι οι ποταμοί της γης να χυθούν μέσα της,
απομένει αδειανή και διψασμένη.

``Εχεις τα πινέλα,έχεις τα χρώματα,ζωγράφισε τον
παράδεισο και μπες μέσα.``
__________________________________________

Με θαρρούν λόγιο, διανοούμενο, γραφιά. Και δεν είμαι τίποτε απ' αυτά. Τα δάχτυλά μου, όταν γράφω, δεν μελανώνουνται, αιματώνουνται. Θαρρώ δεν είμαι παρά τούτο: μια απροσκύνητη ψυχή.


Δε δέχουμαι τα σύνορα, δε με χωρούν τα φαινόμενα, πνίγουμαι!

Παλιότερη ανάρτηση για τον Ν.Καζαντζάκη εδώ

Και για τους μεγαλύτερους δίνω το link
της ταινίας ο Χριστός ξανασταυρώνεται

http://www.livemovies.gr/series/o-xristos-xanastauronetai

8 σχόλια:

nek είπε...

eyge gia to post.....

~ΕΚAΤΗ~ ...φως και παλι φως η ψυχη που μαχεται... είπε...

Πέρα!Πέρα!Πέρα!Πέρα από τον άνθρωπο ζητώ το αόρατο μαστίγι που τον βαράει και τόνε
σπρώχνει στον αγώνα.Πέρα από τα ζώα ενεδρεύω να δω το πρόσωπο το αρχέγονο που μάχεται
δημιουργώντας, συντρίβοντας, ξαναχύνοντας τις αρίφνητες μάσκες να τυπωθεί στο ρεούμενο
κρέας.Πέρα από τα φυτά αγωνίζουμαι να ξεχωρίσω τα πρώτα παραπατήματα του Αόρατου μέσα
στη λάσπη.Μια προσταγή μέσα μου:
Σκάψε!Τι βλέπεις;
Ανθρώπους και πουλιά, νερά και πέτρες!
Σκάψε ακόμα!Τι βλέπεις;
Ιδέες κι ονείρατα, αστραπές και φαντάσματα.
Σκάψε ακόμα!Τι βλέπεις;
δε βλέπω τίποτα!Νύχτα βουβή,πηχτή σα θάνατος.Θα ΄ναι ο θάνατος.
Σκάψε ακόμα!
Αχ! >εν μπορώ να διαπεράσω το σκοτεινό μεσότοιχο! Φωνές γρικώ και κλάματα, φτερά γρικώ
στον άλλον όχτο!
Μην κλαις! Μην κλαις! δεν είναι στον άλλον όχτο!Οι φωνές,τα κλάματα και τα φτερά είναι η
καρδιά σου!
Πέρα από το νου,στον ιερό γκρεμό της καρδιάς,ακροποδίζω τρέμοντας. Το ένα μου πόδι
αδράχνεται από το σίγουρο χώμα,το άλλο ψάχνει στα σκοτεινά απάνω από την άβυσσο....

Ο αγαπημένος μου Καζαντζάκης!την καλημέρα μου !φιλιά πολλά!

Ο ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΟΣ είπε...

Σε τέτοια αφιερώματα … λίγα είναι τα σχόλια μου. Απλά αισθάνομαι μια χαρά όταν διαπιστώνω ότι έχουν άνθρωποι που εκτιμώ τους ίδιους ήρωες με μένα …. Είναι αδύνατον να διαβάσει κάποιος Καζαντζάκη και να μη σημαδευτεί …

Angel … έχεις τα πινέλα.. έχεις και τα χρώματα … το παρακάτω είμαι σίγουρος ότι θα το ζωγραφίσεις σαν να είναι απ’ το όνειρο βγαλμένο !!!!! Φιλιά !!

NANTIA-BAD RELIGION 7 είπε...

Κι όμως,αυτός ο παμέγιστος των παμεγίστων,χλευάστηκε και κυνηγήθηκε όσο κανένας.Ακόμα και σήμερα υπάρχουν ορισμένοι που βγάζουν σπυρια στο άκουσμα του ονόματός του!

ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΙΠΟΤΑ,ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΈΝΩ ΤΙΠΟΤΑ,ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ!

di-ne-tou είπε...

πάρα πολύ ωραίο... μπράβο σου!!!

Λευκή είπε...

Μπράβο dreamer μου...!
:D

dreamer-angel είπε...

Φίλοι μου σας ευχαριστώ πολύ!
Νομίζω πως δεν χρειάζεται να σχολιάσω τίποτα!
Τα φιλιά μου!!!

ΣΟΥΙΤΑ είπε...

Συγχαρητήρια! πολύ καλή δουλειά!!