11.3.08

Θ.Σκορδαλός


Τον έχουν αποκαλέσει "μουσικό θαύμα",
"Μπετόβεν της Κρήτης", "δάσκαλο" κ.ά.
σ' αυτή την πολύχρονη (60 χρόνια) σταδιοδρομία του στον χώρο της Κρητικής μουσικής παράδοσης. Και σίγουρα δεν έχουν άδικο. Ο Θανάσης Σκορδαλός πήρε επάξια την σκυτάλη απ' τον μεγάλο Ανδρέα Ροδινό και τον πρωτεργάτη της Κρητικής Μουσικής, Χαρίλαο Πιπεράκη. Και όπως εκείνοι, έτσι κι αυτός, σφράγισε ανεξίτηλα με την πολυτάλαντη προσωπικότητά του, τον χώρο και την Ιστορία της παραδοσιακής μας μουσικής, αναβαθμίζοντάς την στην υπέρτατη μορφή της.
Σε ερώτησή μας αν είχε πρότυπα κάτω το ξεκίνημα του, ο Σκορδαλός άπαντα:
"Πρότυπό μου ήταν ο Ροδινός, που όταν τον άκουγα η ραχοκοκαλιά μου έσταζε νερό.
πηγή:cretan-music
Ολόκληρο το κείμενο θα το βρείτε εδώ:
http://www.cretan-music.gr/index.php?option=com

8 σχόλια:

Stelios είπε...

Έπαψε μπλιώ ο άνεμος
και δε φυσά στο Σπήλι...
να μην σου σβήνει Σκορδαλέ
στο μνήμα το καντήλι...

ο λυράρης που αγαπήθηκε περισσότερο από κάθε άλλο στην Κρήτη..
ο θάνατος του συγκλόνισε απ' άκρη σ’ άκρη το νησί...
όμως οι σκοποί και το μεγαλείο του τον κάνουν αθάνατο...

dreamer-angel είπε...

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια
Στέλιο
Νομίζω πως ήταν καλή η προσπάθεια να κάνω ορισμένους να ψαχτούν λίγο
και να μάθουν πράγματα για την
κρητική μουσική, για το μεράκι, το πείσμα και το πάθος των σεμνών και αξιόλογων καλλιτεχνών και όχι μόνο...

Να μάθουμε να μη μπερδεύουμε τη γνήσια κρητική μουσική με τις εύκολες (fast-food) κιτς μελωδίες
που ακούμε τελευταία στα ραδιόφωνα!
Φιλιά

Ανώνυμος είπε...

Krhtikia eisai;;olo gia th Krhth grafeis..why;;

Stelios είπε...

πολύ καλη ήταν η προσπάθεια...
όταν μας έχουν κυριέυσει οι κυριακακιδοχατζάκιδες η μουσική μας μνήμη πρέπει να φρεσκάρεται...
συνέχισε έτσι...

dreamer-angel είπε...

Aνώνυμε αναγνώστη μου
γράφω αυτά που με συγκινούν
ανάλογα με τη διάθεση μου κάθε φορά!!!
Η καταγωγή μου είναι από Χανιά
όμως φύγανε όλοι νωρίς απο κει και
χάθηκαν όλα...
Τι σημασία έχει; Τόπος μας είναι εκεί που χτυπά η καρδιά μας!!!
Μη μου κάνετε καρδιογράφημα όταν βλέπω από μακριά το ΦΑΡΟ εεεε;;;;
Στέλιο σ ευχαριστώ και πάλι
συμφωνώ αλλά δυστυχώς το εύκολο
πουλάει!!!
Φιλιά

Αρκαλοχωρίτισσα είπε...

Τι ωραίο post και τι ωραίο blog!
Συγχαρτήρια!

Ανώνυμος είπε...

ΠOΛY MEΛAΓXOΛIKA OΛA AYTA.....

dreamer-angel είπε...

Aρκαλοχωρίτισσα
ευχαριστώ σε!!!
Ανώνυμε αν και πολύ θα ήθελα να μας πεις ένα όνομα να μη σε αποκαλώ έτσι...
Ενα γιατί πάντα έρχεται στο
μυαλό μου τώρα όμως
δεν υπάρχει μελαγχολία
μόνο ένα μεγάλο χαμόγελο!!!

Χαίρομαι πολύ που διαβάζετε αυτό το blog και που έχω καλά σχόλια κι από σύντεκνους που ξέρουν σίγουρα περισσότερα από εμένα!!!
Φιλιά και πάλι!!!